بایدها و نبایدهای فروش خانه_ ۱

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

فروش خانه به علت وجود بار عاطفی و وابستگی‎های موجود به آن کار چندان راحتی نیست. در این بین به علت سختی‎هایی که این نوع از خرید وفروش‎ها دارند سوالاتی مانند روش‎های فروش بدون استرس خانه و ارائه‎ی راهکارهایی درست در جهت فروش موفق به وفور به گوش می‎رسد. از این رو قصد داریم تا در گزارش امروز مجله‎ی دلتا به بررسی برخی از روش‎های اصولی برای رسیدن به این هدف مهم بپردازیم.

گام نخست:

آیا می‎دانید که برای فروش سریع زمین و یا خانه با قیمت مناسب چه کار باید بکنید؟ متاسفانه باید بگوییم که راه بی دردسر و آسانی برای فروش خانه وجود ندارد، بلکه برای تجربه‎ی فروشی موفق باید از یکسری قوانین تبعیت کرد. فروش خانه کار سختی نیست، به شرط اینکه بتوانید با قیمت گذاری درست روی ملک‎تان مشتری خوبی برای آن پیدا کنید. پس اولین کار، اصل قیمت گذاریست.

 قیمت گذاری

تا کنون به شیوه‎ی صحیح قیمت‎گذاری خانه‎تان فکر کرده‎اید یا اینکه صرفا با توجه به قیمت ملک‎های مشابه و یا نظرات بستگان‎تان این کار را انجام می‎دهید؟ دانستن این شیوه‎ها می‎تواند شما را اندکی در فروش موفق راهنمایی کند، اما برای یک قیمت گذاری درست و اصولی باید در وهله‎ی اول خودتان را جای خریدار بگذارید، دراین صورت نوع نیازها، میزان مالیات خانه، مخارج تعمیراتی احتمالی و… را به راحتی می‎توانید حساب کنید و سرانجام به درک درستی از نیازها و انتظارات خریدار و نواقص ملک خود دست پیدا کنید، که همین آگاهی باعث می‎شود تا بتوانید بهترین قیمت را برای فروش ملک خود در نظر بگیرید.

بایدها و نبایدهای فروش خانه_ 1

بررسی قیمت فروش خانه‎های مشابه

در مورد قیمت و مدت زمانی صرف شده برای فروش خانه‎های مشابه ملک خود، تحقیق کنید. بررسی کنید که ظرف دو سال گذشته در محدوده‎ی سکونت شما ملک‎های مشابه در چه مدت زمان و با چه مبلغی به فروش رسیده‎اند. همچنین نسبت به قیمت خانه‎هایی که در ماه‎های گذشته به فروش رسیده‎اند نیز اطلاعات کسب کنید. داشتن آگاهی درست از بازار مسکن و شرایط جاری در معاملات این صنف نیز بسیار راهگشاست.

همچنین آپارتمان‎هایی که در مجاورت ملک شما درحال حاضر به فروش می‎رسند معیاری برای مقایسه با خانه شما هستند، خریداران به هنگام مقایسه، مواردی مانند بزرگی خانه، تعداد طبقات، نوع ساخت وساز، کیفیت مصالح بکار برده شده، ویژگی‎های معماری بنا، کیفیت سیستم لوله کشی و نیازهای اساسی خانه را در نظر خواهند داشت. به همین خاطر دقت داشته باشید که خانه‎های مشابه خانه‎ی شما در امر فروش، رقیب اساسی‎تان محسوب می‎شوند. از همین رو برای پیشبرد سریع کار فروش خانه‎تان، شما یا باید از لحاظ قیمت منصفانه یا ویژگی‎های دیگر نسبت به سایرین برتری داشته باشید.

خرید و فروش خانه

دلایل شکست فروش خانه‎های مشابه

اطلاعاتی در مورد ویژگی‎ها، میزان قیمت فروش و مشکلات خانه‎های مشابه ملک خودتان که در دو سال گذشته برای فروش گذاشته شده لیکن فروخته نشده‎اند نیز به دست بیاورید. بیشتر خانه‎هایی که برای فروش گذاشته می‎شوند به علت قیمت‎های بالاتر از ارزش ملک یا عدم اطلاعات صحیح فروشنده‎ها از اوضاع بازار مسکن مدت زمان زیادی را در انتظار فروش سپری می‎کنند.

همچنین اغلب انسانها به خاطر داشتن روابط عاطفی و خاطرات بسیار از خانه‎های خود احساس می‎کنند خانه‎ی آنها زیباتر و با ارزش‎تر از سایر خانه‎هاست، به همین دلیل اغلب قیمت گذاری‎ها نادرست از آب در می‎آید و روند فروش آنها به تعویق می‎افتد. برای حل این مشکل، مراجعه به شرکت‎های املاک درست‎ترین کار است. اما توجه داشته باشید که حتی با مراجعه به این متخصصین نیز ملک شما باید از اوضاع قیمت گذاری روز تبعیت کند، زیرا متخصصان و مشاوران املاک مایل نیستند که وقت و پول خود را برای بفروش رساندن خانه‎هایی که از ویژگی‎های نامبرده بی‎بهره‎اند از دست بدهند.

تبلیغات

همانطور که می‎دانید تبلیغات درست و اصولی می‎تواند کار خرید و فروش خانه را برایتان آسان‎تر کند. به همین دلیل می‎توانید ملک خود را برای تبلیغات و فروش به یکی از سایت‎های معتبر ملکی بسپارید و با مراجعه به این سایت‎ها اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید. برای موفقیت بیشتر در زمینه‎ی تبلیغات ملک خود می‎توانید از فضاهای مجازی نیز استفاده کنید.

فروش خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…