تکنولوژی در صنعت چوب، ناجی درختان جنگل (+ویدیو)

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تکنو وود نام تکنولوژی جدیدی در عرصه چوب است که کاربردهای گوناگونی دارد.
تکنولوژی صنعت چوب

تکنووود، فناوری جدید و خلاقانه است که از چوب به عنوان پوشش نهایی برای مصالح استفاده می‌شود. از آن جا که نیازهای جامعه و تولیدات صنعتی باعث بر‌هم‌زدن طبیعت و کاهش جنگل‌‌ها شده‌، این تکنولوژی می‎تواند با صرفه‌جویی در مصرف چوب به میزان ۹۸ درصد؛ از جنگل‌ها حفاظت، و تحولی عظیم در حفظ محیط زیست ایجاد کند.

تکنولوژی صنعت چوب

 

 به گزارش مجله دلتا؛ در این روش از چوب فقط برای روکش استفاده می‎شود. برخلاف روش سنتی که مصالح چوبی، به طور کامل از چوب ساخته می‎شوند، استفاده از این تکنولوژی ضمن تامین فراورده‎های چوبی باعث حفظ جنگل‌ها و محیط زیست می‌شود. ساختار این مصالح، آلومینیومی است و در عین حال حس و حال چوب را القاء می کند.

مزایای تکنولوژی چوب :

تولیدات ساخته شده با این  فناوری بسیار مقاوم، سبک و محکمند و هزینه حفظ و نگهداری آن‎ها از تولیداتی که کاملا” چوبی هستند  کمتر است. با بکار گیری این روش، با یک تنه درخت ده‌ها الوار چوبی ایجاد و تا ۹۸ درصد در مصرف چوب صرفه جویی می شود.

ساخت و ساز ساختمان

کاربرد تکنو وود (تکنولوژی چوب):

این نوع مصالح برای فضاهای بیرونی (پوشش نما و نرده‌‎های حصارکشی)، فضاهای درونی (پوشش دیوار، نرده‌های چوبی، سیستم‌های سقفی)، محوطه‌سازی (آلاچیق و سایه‌بان‌ها، نیمکت و…)، نمادهای شهری، درهای پارکینگ، در و پنجره، پل‌های چوبی و … ، کاربرد دارد.

 کاربرد تکنووود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…