احتمال ضرر برای پیش‎ خریداران آپارتمان

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 احتمال ضرر برای پیش‎خریداران آپارتمان وجود دارد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادنیوز، کارشناسان و فعالان بازار مسکن به پیش‌‎خریداران مسکن هشدار می‎دهند احتمال ضرر برای خریداران وجود دارد.

در روزهای اخیر برخی آگهی‎های ‎فروش آپارتمان به شکلی متفاوت منتشر شده‎اند. در واقع این آگهی‎ها برای فروش واحدهای نیمه‎تمام ارائه شده، اما در متن آگهی هیچ اشاره‎ای به پیش‎فروش بودنشان نشده است.

احتمال ضرر برای پیش‎خریداران آپارتمان

برخی از این آگهی‌‌ها از پیش‎فروش آپارتمان  با شرایط پرداخت مدت دار بین ۵ تا ۲۴ ماه خبر می‎دهند، و به دلیل اشاره نکردن به پیش‎فروش بودن‎شان، ممکن است این تصور نادرست ایجاد شود که واحدهای مسکونی لوکس و بزرگ‌متراژ به‌صورت اقساطی به بازار فروش عرضه شده‌اند.

چرا در این آگهی‎ها اشاره‌ای به نیمه‎تمام بودن آپارتمان‎ها  نشده است ؟

دلیل اول ممنوع بودن انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان قبل از دریافت مجوز قانونی به سبب تصویب قانون پیش‌فروش ساختمان است.

از طرفی برخی از سازندگان و مالکان، زمان تحویل این واحدها را دست‌کم ۱۲ ماه بعد اعلام می‌کنند و شرایطی که برای پرداخت تعیین کرده‌اند در عمل با بازار پیش‌فروش آپارتمان همخوانی ندارد.

اگرچه ممکن است نرخ های پیشنهادی برای فروش هر متر آپارتمان عقلانی باشد، اما از آنجا که معمولا بیش از ۷۰ درصد از قیمت کل آپارتمان را در همان ابتدا از خریدار دریافت و  زمان تحویل را دست‌کم یک سال بعد اعلام می‌کنند، پیش‌خرید این آپارتمان‌ها اغلب به نفع  خریدار نیست.

این موضوع درباره آپارتمان‌هایی که در مراحل نهایی ساخت قرار دارند، بیشتر دیده می‎شود؛ از آنجا که پیش‌فروشنده زمانی بیش از مدت زمان معمول برای تکمیل و تحویل آپارتمان به پیش‌خریدار اعلام می‌کند،در بسیاری از موارد، پولی که از پیش‌خریدار دریافت می‌شود به جای تکمیل شدن آپارتمان؛  صرف بازارهای پر‎سود تر می شود.

به همین دلیل برخی از فروشندگان، برای کسب سود بیشتر، تا جایی که ممکن است تکمیل آپارتمان و تحویل آن را به تعویق می‌اندازند و این امر به زیان پیش‎خریداران خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…