کاربرد بلوک‌های شیشه‌ای در معماری داخلی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بازار ملک از نگاه مطبوعات

روزنامه قانون- شرط مهم پرداخت تسهیلات مسکن به خانه‌ اولی‌ها

بانک مسکن ضمن هشدار به متقاضیان دریافت انواع تسهیلات خرید مسکن مبنی بر عدم رسمیت اسناد عادی همچون مبایعه نامه‌های ملکی برای دریافت هر نوع تسهیلات خرید مسکن اعلام کرد: ارائه سند رسمی املاک معامله شده (واحد مسکونی خریداری شده) به بانک مسکن به عنوان ضمانت ملکی برای دریافت تسهیلات الزامی است و مبایعه نامه های نوشته شده در بنگاه های معاملات ملکی که اسناد عادی محسوب می‌شوند از رسمیت و سندیت کافی برای ارائه به عنوان وثیقه ملکی معتبر در زمان دریافت تسهیلات برخوردار نیستند.

هم اکنون بسیاری از متقاضیان خرید مسکن به فرض اینکه با استفاده از مبایعه نامه های نوشته شده و ثبت شده در بنگاه های معاملات ملکی می توانند اقدام به دریافت تسهیلات کنند به شعب بانک مسکن مراجعه می کنند.

بانک مسکن هشدار داده است که مبایعه نامه های کاغذی و یا پرینتی سند عادی محسوب شده و نمی توانند به عنوان وثیقه ملکی معتبر در زمان پرداخت تسهیلات از سوی بانک مسکن مورد پذیرش واقع شوند،

لازم به یادآوری است که تنها اسناد رسمی املاک مسکونی ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی یا دفترخانه ها به عنوان وثیقه مورد قبول برای پرداخت تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان به رسمیت شاخته می شود.

روزنامه جهان صنعت – شرایط جدید وام مسکن بررسی شد

سیاست گذار مسکن به دنبال «تعادل بیشتر در منابع بانکی» شرایط دریافت تسهیلات مسکن را به زودی تغییر می‌دهد.

بر این اساس سه ویژگی «زمان انتظار»، «نرخ سود» و «مدت بازپرداخت» برای متقاضیان دریافت وام از محل «صندوق پس‌انداز مسکن یکم» تسهیل می‌شود.

افزایش زمان بازپرداخت از ۱۲ به ۱۵ سال، کاهش سود از ۹ ونیم به ۸ درصد و کاهش دوره یک ساله انتظار به ۱۰ ماه (دو دوره پنج ماهه)، تحولات جدیدی است که پیش‌بینی می‌شود اقبال متقاضیان به دریافت وام مسکن را افزایش دهد؛.

این تحولات قرار است روز سه‌شنبه و همزمان با برگزاری همایش سیاست‌های توسعه باز مسکن از آن رونمایی شود.

راساس تصمیم هیات دولت، محل تامین منابع این تغییرات «بازپرداخت اقساط مسکن مهر» تعیین شده است.

پیش‌بینی می‌شود این سیاست‌ها در کنار «تثبیت سود بانکی» و «افزایش تورم عمومی» در ماه‌های آینده دامنه پوشش متقاضیان بازار مسکن را افزایش دهد.

تغییر در نرخ سود بانکی در کنار تسهیل شرایط دریافت وام مسکن برای زوج‌های جوان به پیشبرد بهتر برنامه‌های خروج غیرتورمی از رکود دولت کمک می‌کند.

تغییرات مثبت در بازار همین حالا هم مشاهده می‌شود و در شهریور امسال معاملات مسکن نسبت به سال گذشته با رشد چشمگیر ۲/۹ درصدی مواجه شده است.

روزنامه دنیای اقتصاد- علت کمبود فایل نوساز در گروه واحدهای نقلی

آپارتمان‌های فروشی نوساز در میان فایل‌های نقلی با مساحت کمتر از ۵۰ مترمربع، تحت تاثیر تابستان گرم بازار مسکن بسیار کمیاب شده است.

بر اساس گزارش‌های چند ماه اخیر بانک مرکزی از آخرین تحولات بازار مسکن، بیشترین آپارتمان‌های معامله شده در این مدت به واحدهای مسکونی ۶۰ تا ۷۰ مترمربع و پس از آن ۷۰ تا ۸۰ مترمربع تعلق دارد.

به این ترتیب تقاضای مصرف در یکی دو سال اخیر تحت تاثیر ثبات نسبی قیمت مسکن از آپارتمان‌های کوچک و نقلی (زیر ۶۰ مترمربع) به سمت آپارتمان‌های متوسط با مساحت ۶۰ تا ۸۰ مترمربع تغییر جهت داده است.

این تغییر جهت تدریجی موجب شده تمایل سازنده‌ها به ساخت واحدهای نقلی هم نسبت به گذشته کاهش یابد. تحت تاثیر این وضعیت آمار واحدهای مسکونی نوساز در گروه آپارتمان‌های زیر ۶۰ مترمربع در ماه‌های اخیر روند کاهشی یافته است.

به اذعان مشاوران املاک پس از سپری شدن تابستان گرم معاملات مسکن، کمبود فایل‌های نوساز و نقلی در بازار بیش از پیش مشهود شده است.

در هفته‌های اخیر آمار این فایل‌ها به شدت کاهش یافته و بنگاه‌ها پاسخ مناسبی برای متقاضیان این گروه از آپارتمان‌های نقلی ندارند.

این کمبود در مناطقی که تقاضای خرید آپارتمان برای تمام گروه‌های سنی در آنها به وفور یافت می‌شود، بیشتر مشهود است.

روزنامه تجارت – پیش بینی قیمت مسکن در شش ماهه دوم سال جاری

محمدمهدی مافی، کارشناس مسکن، درخصوص قیمت مسکن در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۶ گفت: با توجه به اینکه دولت یازدهم به حفظ تعادل اقتصاد اهمیت زیادی می دهد بعید به نظر می رسد به یک باره دست به اقدامی عجیب در حوزه مسکن بزند. بنابراین پیش بینی من این است که قیمت مسکن رشد متناسب با نرخ تورم را تجربه کند.

وی افزود: به اعتقاد من دولت باید مجددا نرخ سود بانکی را از ۱۵ درصد کاهش دهد تا به تدریج شاهد ورود سرمایه ها به حوزه مسکن باشیم. البته با توجه به وجود ۵۰۰ هزار خانه خالی در شهر تهران، سرمایه گذاری باید به دقت انجام شود و متناسب با قدرت خرید متقاضیان واقعی مسکن، تولید مسکن باید در بافت های پرتقاضا باشد.

DELTA.IR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…