قیمت مسکن کاهش نمی‌یابد

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

قیمت مسکن کاهش نمی‌یابد. بنا به گفته‌ی سید کمال الدین شهریاری _عضو کمیسیون عمران مجلس_ تا پایان سال ۹۷ قیمت مسکن کاهش نخواهد یافت و هنوز زمان مناسب ترکیدن حباب فرانرسیده است.

به گزارش مجله دلتا و به نقل از خانه‌ ملت، این نماینده‌ی مجلس افزایش ۳۴ درصدی صدور پروانه‌ی ساختمانی را بر قیمت‌ها موثر دانست و گفت: «بر اساس یک قاعده‌ی کلی میان میزان عرضه و قیمت ارتباط مستقیمی وجود دارد و هر اندازه تقاضا بالا برود، قیمت‌ها نیز افزایش خواهند یافت. در بازار مسکن نیز چنین است؛ طی ماه‌های اخیر تقاضا برای خرید مسکن بیشتر شد و مردم هجوم بردند سمت خرید خانه و در نتیجه قیمت‌ها بالا رفت.»

Mortgage rates قیمت مسکن کاهش نمی‌یابد

 

شهریاری افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی را یکی از عوامل کاهش قیمت مسکن معرفی کرد و شرح داد: «در حال حاضر پروانه‌های ساختمانی به وفور صادر می‌شوند. بنابراین خانه‌های بیشتری ساخته می‌شوند که کاهش قیمت مسکن را در پی خواهد داشت. اما حتی این نوع کاهش قیمت هم نیازمند زمان طولانی‌تری است. طبق برآوردها معمولا دو سال طول می‌کشد تا این اتفاق بیفتد.»

وی عوامل مختلفی را پیش‌بینی کرد که ممکن است در بازار مذکور تاثیرگذار باشد و اظهار داشت: «هنوز زمان ترکیدن حباب بازار مسکن نرسیده است. زیرا که زمان می‌برد تا کاهش نرخ ارز بر بازار مسکن تاثیر بگذارد. معمولا بازار مسکن با فاصله‌ی زمانی از بازار خودرو و بازار طلا دچار تغییر قیمت‌ها می‌شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…