ویلای امیر، بومی و مدرن

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معماری مدرن سالهاست که در ساخت و سازهای ایرانی دیده می‎شود و توانسته با خصوصیات منحصر به فرد خود زیبایی بناها را چند برابر کند.
ویلای مدرن

ویلای امیر، ویلایی بومی و مدرن در یکی از فضاهای خاص و زیبای کرج است. کرج، از دیرباز یکی از مناطق ییلاق نشین‌ تهران بوده و طبیعی است که  باغ و ویلای فراوان داشته باشد.

 به گزارش مجله دلتا، ویلای امیر یک از همین فضا‌های خاص است. استفاده از ترکیب چوب، شیشه و کاه‌گل در این بنا، نشانی از تلفیق سبک سنتی و مدرن دارد، و در واقع ظاهر ویلا همان نسخه‎ی بومی آن است. حتی استخر خانه، یک حوض بزرگ است که وقتی در ظهر تابستان، تصویر خانه را در استخر می‌بینی، یادآور تصویر خانه‌های قدیمی در حوض حیاط است.

ویلای امیر مانند خانه ‎های قدیمی، اندرونی دارد

این ویلا مانند خانه‎های قدیمی، دو بخش اندرونی و بیرونی دارد. قسمت قدیمی آن همان بخش بیرونی است که شامل اتاق نشیمن و پذیرایی‌ و قسمت جدید آن، بخش اندرونی خانه شامل فضای خصوصی یعنی همان اتاق خواب‌ها است که بایستی با یک ارتباط به بخش قدیمی ویلا  وصل شود. معمار این ارتباط را با یک فضای شاعرانه ایجاد کرده است، کافی است که موقع قدم گذاشتن در این راهرو فقط به زیر پای‌تان نگاه کنید تا با  نگاه به جریان آب در زیر راهروی شیشه‎ای، روح شاعرانه فضا را درک کنید.

ویلای مدرن

به طور کلی پنجره سرتاسری در این ویلا، نورگیری گسترده‌ای را فراهم کرده است که مصالح درخشان خانه با ایجاد انعکاس نور، فضای داخلی را بزرگتر نشان می‌دهد.

معماری سنتی

۲ دیدگاه

  1. کوروش

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۵۱ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  2. سانازشاملو

    ۱۴ آذر ۱۳۹۷ در ۲:۳۴ ب٫ظ

    این بنا بی نظیره ولی چرا انقدر تصاویر کمی استفاده می کنید.
    همش ۲ تا ؟!!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…