هدفون مترجم ۴۰ زبانه گوگل

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هدفون مترجم 40 زبانه گوگل

گوگل از هدفون مترجم ۴۰ زبانه ای رونمایی کرده است که نخستین ایرباد بی‌سیم این کمپانی محسوب می شود و مدعی است این نرم افزار می تواند چهل زبان را در زمان واقعی ترجمه کند و به چند ویژگی مفید و کاربردی دیگر مجهز است.

نخستین هدفون بی‌سیم گوگل موسوم به “پیکسل بادز” وقتی با گوشی‌های پیکسل گوگل همگام شود می‌تواند امکان مکالمه به این زبان ها را برای کاربران فراهم کند.

تعدادی از استارتاپ‌های کوچک‌ تر به تازگی ظاهر شده وبا عرضه ایربادها و هدفون‌های خود مدعی اند که مکالمات را در زمان واقعی ترجمه می‌کنند.

مایکروسافت هم راه حلی را در این باره ارائه و آن را به اسکایپ متصل کرده است، در حالی که گوگل با استفاده از نرم افزار ترجمه خود، با توانمندی ترجمه صدای زنده در سال ۲۰۱۵، در این صحنه بوده است.

البته بی‌سیم بودن ایرباد گوگل مثل ایرپاد اپل نیست که کاملا بی‌سیم است، بلکه با یک سیم کوتاه که از پشت سر رد می‌شود، به هم متصلند اما هیچ ارتباط سیمی با گوشی ندارند و کاملا از طریق بلوتوث وصل می شوند.

هدفون راست “پیکسل بادز” با یک صفحه لمسی کوچک برای تنظیمات مورد نیاز هنگام پخش موسیقی و یک شارژر جیبی عرضه می‌شود که می‌تواند ۲۴ ساعت موسیقی پخش کند.

بنا به ادعای گوگل، ایربادهایش فوق العاده به نظر می رسند و در کمترین زمان ممکن به گوشی وصل می‌شوند، اما آنچه که بیش از همه چیز قابل توجه است توانایی ترجمه ۴۰ زبان است.

در این سیستم، یک نرم‌افزار توسط مترجم گوگل در گوشی هوشمند پیکسل پشتیبانی و ایربادهای گوگل به عنوان یک مترجم شخصی در گوش پنهان می‌شوند.

بنابراین با نگه داشتن ایرباد راست به سمت پایین و گفتن “به من کمک کن ژاپنی حرف بزنم” بلندگوی گوشی یک ترجمه ژاپنی را با صدای بلند پخش خواهد کرد. هنگامی که دوست ژاپنی شما پاسخ می‌دهد، حرف هایش در لحظه ترجمه می‌شود و از طریق ایرباد به زبان مادریتان برای شما پخش می‌شود.

“پیکسل بادز” با دستیار گوگل نیز همگام شده و به شما این امکان را می‌دهد که از طریق آن دستورات صوتی از قبیل کنترل موسیقی، برقراری تماس و مسیریابی روی نقشه را روی گوشی اعمال کنید.

همچنین امکان خواندن پیام‌ها و هشدارهای پیش روی تقویم با این ایرپاد نیز فراهم شده است .

“پیکسل بادز” می‌تواند به عنوان یک ایرباد معمولی توسط دستگاه‌های iOS هم مورد استفاده قرار گیرد، اما برای بهره بردن از عملکردهای دستیار گوگل و ترجمه همزمان، نیاز به یک گوشی “پیکسل” یا یک دستگاه اندرویدی با نسخه ۶ (مارشمالو) یا بالاتر دارد.

پیکسل بادز با هر بار شارژ به مدت ۵ ساعت کار می‌کند و در رنگ‌های سیاه، سفید و آبی عرضه می‌شود.

پیش خرید این محصول شروع شده و در ماه نوامبر با قیمت ۱۵۹ دلار در دسترس خواهد بود. منبع : ایسنا

 

delta.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…