همه چیز در مورد سکته قلبی – ۶

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آنژیوپلاستی دقیقا” یعنی چه ؟

در زمان بروز مشکلات قلبی یا شک به وجود انسداد در عروق قلب ممکن است از روش‌های زیر که اصطلاحاً با آن‌ها مداخله (اینترونشن) گفته می‌شود برای تشخیص یا درمان حمله قلبی استفاده شود.

همه چیز در مورد حمله قلبی

آنژیوپلاستی کرونر و استنت گذاری: استنت یک لوله توری سیمی کوچک است که سبب باز شدن سرخرگ شده و به شکل دائمی داخل آن می‌ماند. در این روش، یک لوله که یک بادکنک (بالون) در سر آن قرار دارد و کاتتر نامیده می‌شود به داخل سرخرگ و به محل انسداد رانده می‌شود. سپس بادکنک باد شده و پلاک را تحت‌فشار قرار داده و محل دچار تنگی را باز می‌کند. پس از باز شدن مجرای رگ، بالون خالی‌شده و کاتتر بیرون کشیده می‌شود.

استنت قبل از استفاده، در اندازه کوچکی جمع شده و دور بالون کاتتر قرار می‌گیرد. سپس استنت به محل انسداد رانده می‌شود و زمانی که بالون باد می‌شود، استنت بازشده و در محل خود قفل می‌گردد و یک داربست را تشکیل می‌دهد که سبب باز نگه‌داشتن رگ می‌شود.

استنت به شکل دائمی داخل رگ باقی‌مانده و آن را باز نگه می‌دارد. این امر سبب بهبود جریان خون به عضله قلبی و رفع علائم می‌شود.

جراحی بای‎پس عروق کرونر یا جراحی باز:

در برخی موارد، پزشکان در هنگام حمله قلبی عمل جراحی بای‎پس اورژانسی انجام می‌دهند، اما ممکن است، پس‌ازاینکه قلب زمان کافی (حدود سه تا هفت روز) برای بهبودی از حمله قلبی داشت، عمل جراحی انجام شود. جراحی شامل برداشتن، جایگزین کردن و دوختن رگ‌ها یا شریان‌ها درجایی از یک مجرای عروق کرونر است که مسدود یا تنگ‌شده است. در این جراحی یک مسیر جدید و موازی با رگ دچار مشکل توسط برداشتن و استفاده از رگی در جایی دیگر از بدن ساخته می‌شود که خون‌رسانی مجدد را ممکن می‌کند.

توان‌بخشی قلب:

پس از بهبود از سکته قلبی برنامه‌های توان‌بخشی قلبی اجرا می‌شود. اکثر مراکز درمانی برنامه‌های توان‌بخشی قلبی را درحالی‌که فرد در بیمارستان بستری است شروع کرده و تا چند ماه بعد از بازگشت به خانه، ادامه می‌دهند. برنامه‌های توان‌بخشی قلبی عموماً در چهار حوزه اصلی (دارویی، تغییر سبک زندگی، مسائل عاطفی و بازگشت تدریجی به فعالیت‌های عادی) متمرکز می‌شوند.

افراد دچار سکته قلبی بهتر است در این برنامه شرکت کنند. افرادی که این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند عمر طولانی‌تری دارند و کمتر احتمال دارد که یک حمله قلبی دیگر یا عوارض ناشی از حمله قلبی را تجربه کنند. اگر در طول بستری شدن در بیمارستان برای شما برنامه توان‌بخشی قلبی شروع یا توصیه نشده از پزشکتان بخواهید که  این برنامه را برای شما شروع کند.

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد سکته قلبی -۱

همه چیز در مورد سکته قلبی -۲

همه چیز در مورد سکته قلبی -۳

همه چیز در مورد سکته قلبی -۴

همه چیز در مورد سکته قلبی -۵

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…