همه چیز در مورد سکته قلبی – ۵

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

عوامل خطری که نمی شناسید
دکتر جان لوری رئیس مرکز پیشگیری از سکته قلبی در فلوریدای آمریکا می‌گوید: بیشتر از ۵۰% از افرادی که به علت سکته قلبی در بیمارستان بستری می‌شوند سابقه چربی خون بالا نداشته و حتی فشارخون طبیعی دارند و سیگاری نیستند؛ بنابراین شناخت عوامل پنهان سکته قلبی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند از بروز سکته و مرگ‌ومیر ناشی از آن جلوگیری کند.

همه چیز در مورد سکته قلبی

وقتی سرما خطرناک است
هوای خیلی سرد باعث تنگ شدن و انقباض رگ‌ها و درنتیجه بالا رفتن ناگهانی فشارخون می‌شود، هر چه هوا سردتر شود خطر سکته قلبی نیز افزایش می‌یابد. بر اساس تحقیق انجمن بیماری‌های قلبی در آمریکا هوای بسیار سرد همراه با رطوبت بالا و یا تغییرات شدید دما باعث افزایش خطر سکته قلبی و بستری شدن افراد در بیمارستان می‌شود. برعکس، با هر ۵ درجه افزایش دما در مناطق سرد خطر سکته ۳% کاهش می‌یابد. البته این به ان معنا نیست که زندگی در مناطق خیلی گرم برای سلامت قلب خوب است. درواقع آب‌وهوای معتدل کمترین خطر را دارد.

کار زیاد چرا خطرناک است؟

درست است که همه باید تلاش کنند و بیشتر و مفیدتر کار کنند اما افراط در این موردهم مثل کم‌کاری خوب نیست.
یک هشدار برای افرادی که به‌شدت کار می‌کنند: استرس عامل یک‌سوم از موارد سکته قلبی است و فشار کاری بیش‌ازحد می‌تواند خطر سکته قلبی را دو برابر افزایش دهد. البته دکتر لوری می‌گوید «شما می‌توانید با انجام فعالیت‌هایی که استرس را کم می‌کنند به میزان زیادی خطر سکته قلبی را کمتر کرده و به‌سلامت قلب خود کمک کنید.» فشارخون، قند خون و احتمال سکته قلبی با کم شدن استرس به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.

اهمیت تغذیه سالم

ممکن است عادت داشته باشید برای رفع گرسنگی بین وعده‌های غذایی شیرینی نوش جان کنید یا همراه صبحانه مربا بخورید، اما این عادت‌ها می‌تواند خطرناک باشد. درواقع موضوع فقط چاق شدن و اضافه‌وزن پیدا کردن نیست. با افزایش مصرف مواد قندی خطر بیماری‌های قلبی عروقی نیز به میزانی قابل‌توجه افزایش می‌یابد. حتی مصرف زیاد کربوهیدرات‌های ساده که عموماً بی‌خطر شمرده می‌شوند (مثل سیب‌زمینی تنوری) هم می‌تواند برای سلامت قلب مضر باشد.

غذای سنگین نخورید

پرخوری شدید فرد را دچار مشکل می‌کند اما موضوع فقط هضم غذا نیست. خیلی از افراد پس از مصرف غذاهای سنگین و پرحجم و چرب دچار مشکلات قلبی شده‌اند. خوردن غذاهای دیرهضم و به‌اصطلاح سنگین تا ۲۴ ساعت بعد از خوردن آن‌ها می‌تواند باعث افزایش خطر سکته قلبی شود.

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد سکته قلبی -۱

همه چیز در مورد سکته قلبی -۲

همه چیز در مورد سکته قلبی -۳

همه چیز در مورد سکته قلبی -۴

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…