مستاجرهای تهرانی در حومه شهر صاحب خانه می‌شوند

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مستاجرهای تهرانی در حومه صاحب خانه می‌شوند. با افزایش نرخ ارز و نوسان‌های دلار و به تبع آن افزایش قیمت مسکن، بسیاری از مستاجرهای تهرانی ناچار به ترک تهران شدند. این مهاجرت به‌رغم مشکلاتی که برای مهاجران تهرانی به‌وجود می‌آورد، بازار مسکن در شهرهای اطراف تهران داغ می‌کند.

به گزارش مجله دلتا و به نقل از دنیای اقتصاد، خرید خانه در شهرهای حومه‌ی تهران در نیمه‌ی اول امسال ۳۰ درصد افزایش یافت. این امر از گران شدن قیمت خانه در پایتخت ناشی می‌شود. در حال حاضر هزینه‌ی اجاره‌نشینی به قیمت خرید خانه نزدیک شده است؛ مستاجرها دیگر آن را به‌صرفه نمی‌دانند و ترجیح می‌دهند در حومه‌ی تهران ساکن شوند. حتی بعضی‌ به هر دری می‌زنند تا بتوانند در همین مناطق خانه‌ای بخرند. در ورامین، پردیس و پرند قیمت کلی یک خانه از ۱۰۰ میلیون تومان تا ۳۰۰ میلیون تومان ارزیابی می‌شود.

houses coins مستاجرهای تهرانی در حومه شهر صاحب خانه می‌شوند

با توجه به شرایط پیش‌آمده مهاجرت مستاجرهای تهرانی به شهرهای حومه‌ی پایتخت، رونق خاصی به بازار مسکن این شهرها داده و حجم معاملات مسکن افزایش چشم‌گیری یافته است. واقعیت این است که اجاره‌بها و خرید خانه در شهرهای اطراف تهران با هزینه‌‌ی رهن و اجاره یا خرید خانه در تهران قابل مقایسه نیست. از همین رو بسیاری از اجاره‌نشین‌های جنوب شهر تهران ترجیح داده‌اند با دریافت وام و اوراق و صرف مبلغ رهن، در حومه‌ی شهر‌ صاحب خانه شوند.

بر اساس آمار رسمی در شهرهای پایتخت متوسط قیمت آپارتمان تقریبا ۲ میلیون و پانصدهزارتومان برآورد شده است. مستاجرهای جنوب شهر تهران، خانه‌اولی‌ها و سرمایه‌گذاران مشتریان عمده‌ی واحدهای مسکونی ورامین، پردیس و پرند هستند.‌ این در حالی است که متوسط اجاره‌بها در شهر تهران نسبت به متوسط سال ۹۶ تقریبا ۴/ ۱ برابر شده است و اغلب آپارتمان‌ها متری به حداقل یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…