همه‌چیز در مورد سکته قلبی – ۳

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

چطور می‌فهمند سکته کرده‌اید؟

وقتی شک می‎کنید که دچار حمله قلبی شده اید باید بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنید. در چنین شرایطی پزشک سریع بر بالین شما حاضرشده و با معاینات فیزیکی وضعیت شما را می‌سنجد. از شما در مورد علائمی که دارید سؤال و فشارخون، ضربان قلب و درجه حرارت شما را بررسی می‌کند. سپس به یک مانیتور قلب متصل می‌شوید و آزمایش ها و اقداماتی تشخیصی برای شما انجام خواهد شد.

همه چیز در مورد سکته قلبی

تست‌های تشخیص حمله قلبی عبارت‌اند از:

نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام (ECG): اولین اقدام برای تشخیص حمله قلبی است و فعالیت الکتریکی قلب را از طریق الکترودهای متصل به پوست مشخص می‌کند. امواج نمایش داده‌شده روی یک مانیتور یا روی کاغذ چاپ می‌شوند. عضله قلب آسیب‌دیده عملکرد عادی الکتریکی ندارد، پس نوار قلبی ممکن است نشان دهد که حمله قلبی رخ‌داده یا در حال روی دادن است.

آزمایش خون: بعضی از پروتئین‌های سلول‌های قلبی پس از سکته قلبی و آسیب سلولی به‌آرامی به خون وارد می‌شوند. برای همین نمونه‌هایی از خون شما برای بررسی این آنزیم‌ها گرفته می‌شود.

تست‌های اضافی

ممکن است این آزمایشات هم برای شما انجام شود:

۱- عکس قفسه سینه: تصویر اشعه ایکس از قفسه سینه شما اندازه قلب و عروق را مشخص کرده و وجود مایع در ریه‌ها را نشان می‌دهد.

۲- اکوکاردیوگرام: امواج صوتی قلب از طریق یک پروب (سمع کننده صدا) شنیده و به‌صورت الکترونیکی پردازش می‌شوند تا تصاویر ویدئویی از قلب را ارائه دهند. اکوکاردیوگرام می‌تواند منطقه‌ای از قلب راکه آسیب‌دیده و به‌طورمعمول خون را پمپاژ نمی‌کند مشخص کند. اکوکاردیوگرام مکانیسمی شبیه سونوگرافی دارد.

۳- آنژیوگرافی: در آنژیوگرافی یک رنگ مایع به داخل رگ‌های قلب شما تزریق می‌شود. این کار عموماً از طریق یک شریان، معمولاً در پا یا کشاله ران، انجام می‌شود. این رنگ باعث می‌شود که شریان‌ها توسط اشعه ایکس قابل‌مشاهده باشند و محل انسداد عروق مشخص شود.

۴- تست ورزش یا استرس تست: در روزها یا هفته‌های بعد از حمله قلبی ممکن است یک آزمون استرس برای اندازه‌گیری میزان عملکرد قلب و عروق انجام شود. برای این کار روی یک تردمیل یا پدال یک دوچرخه ایستاده درحالی‌که به یک دستگاه ECG وصل هستید، فعالیت خواهید کرد. یا ممکن است یک تزریق داخل وریدی داشته باشید که ماده تزریقی باعث گردد وضعیت قلب شما مشابه شرایط تمرین کردن شود.

۵- سی‌تی‌اسکن یا ام آر آی قلبی: در سی‌تی‌اسکن قلب، شما روی یک میز در داخل یک دستگاه قرار می‌گیرید. یک لوله اشعه ایکس در داخل دستگاه در اطراف بدن شما چرخیده و تصاویری از قلب و قفسه سینه شما را جمع‌آوری می‌کند.

در ام آر ای قلب، روی یک میز در داخل یک دستگاه به شکل لوله‌ای بزرگ که یک میدان مغناطیسی تولید می‌کند، دراز می‌کشید. میدان مغناطیسی ذرات اتمی را به بعضی از سلول‌های شما می‌فرستند. هنگامی که امواج رادیویی به سمت این ذرات اتمی پخش شوند، سیگنال‌هایی تولید می‌کنند که با توجه به نوع بافت متفاوت است. این سیگنال‌ها تصاویری از بدن و بخصوص قلب ایجاد می‌کنند که در تشخیص مشکلات قلبی کمک‌کننده است.

همه چیز در مورد سکته قلبی -۱

همه چیز در مورد سکته قلبی -۲

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…