دکوراسیون داخلی به سبک مصری

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید شما نیز علاقه مند باشید تا با سبک‎های مختلف دکوراسیون داخلی آشنا شوید. در این گزارش ویژگی های دکوراسیون به سبک مصری را برایتان بازگو می‎کنیم.
دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی به سبک مصری یکی از سبک‌های سنتی است که شما را به یاد مصر باستان می‌اندازد. وقتی اسم از مصر به میان می‌آید، شاید ناخودآگاه به یاد اهرام مصر و مومیایی اجساد و اتفاقات خارق‌العاده پزشکی و معماری آن بیفتید. به یاد مجسمه‌های غول پیکری که جلوی معابر ساخته شده‌اند و یا نشانه‌های پر رمز ‌و ‌رازی که بر روی دیوارهای معابد و اهرام حکاکی شده‌اند.

گذشته از معماری خارق‎العاده‎ی این اهرام، در کل مردم مصر اهمیت زیادی به تزئینات می‌دادند و همواره در خانه‌های خود از تصاویر حیوانات، گیاهان و گل‎ها جهت آراستگی فضا استفاده می‌کردند. در معماری مصر ستون‌های منقش و متعددی به چشم می‌خورد. تصاویر هنری بسیاری بر روی دیوارها حکاکی می شود و شامل گرایشات مذهبی و مقدس مردم می‎باشد، که با طرح‎های برجسته، سفال و آجرهای صیقل داده شده نیز تزئین می‎گردد. در رنگ‌آمیزی دیوارها از رنگ‌های طبیعی (خنثی، زرد روشن و…) استفاده می‌شود. براساس این سبک فضای داخلی خانه باشکوه و رنگارنگ طراحی می‌شود.

به گزارش مجله دلتا، دکوراسیون داخلی به سبک معماری مصری ویژگی‎های منحصر به فردی دارد که ریشه در تفکرات و زندگی باستان مصر دارد.

ویژگی‌های دکوراسیون داخلی به سبک مصری:

در این سبک زوایای گرد شده و قوس‌دار و طاقچه‌های مختلف در طراحی داخلی فضا کاربرد دارند. کف‌پوش حصیری، مجسمه ملکه‌مصر (Nefertiti) و تقارن‌های دقیق هندسی یادآور معماری باستانی مصر است که برای طرفداران این سبک فضای دلنشینی را ایجاد می کند.

دکوراسیون داخلی

تقارن‎ها محدود به طراحی داخلی فضا نمی‌شود، بلکه مبلمان‌ها نیز به‌صورتی جانمایی می‌گردد که تقارن حفظ شود. در این سبک توجه زیادی به جزئیات مبلمان می‎شود و آن را با حکاکی‎های هنرمندانه و استفاده از انواع چوب تزئین می‌کنند. همچنین طلاکاری و لعاب‌های‌ رنگی در این سبک به‌وفور دیده می‌شود و  از همین شیوه نیز برای مبلمان‎ها استفاده می‎شود.

 

مبلمان به سبک مصری

مردم مصر همواره در خانه‌های خود از تصاویر حیوانات، گیاهان و گل‎ها جهت تزئینات داخلی استفاده می‎کرده‎اند. در این سبک به کارگیری عناصر طبیعی رواج دارد. قراردادن ساقه‌های پاپیروس در گلدان‌هان سفالی بلند، نقش بسزایی در زیبایی دکوراسیون مصری ایفا می‌کند.

مطابق این سبک، مبلمان زیادی از جمله میز، صندلی، نیمکت، مبل، تعداد زیادی رختخواب و تخت‌‌های روان با سایبان و … در خانه‌ها و کاخ‌ها قرار می‌گیرند. در منازل مصری، صندوقچه و جعبه‌‌هایی برای نگهداری اشیاء با ارزش، جواهرات و پارچه‌‌های اصیل و گران‌‌قیمت قرارداده می‎شود.

دکوراسیون داخلی مصری

 پس اگر می‎خواهید دکوراسیون داخلی خانه‌تان به این سبک باشد، حتماً این ایده‌ها را به کار بگیرید:

  • از تقارن در چیدمان مبلمان استفاده کنید.
  • از مبلمان به سبک مصری در چیدمان خانه‌تان استفاده کنید که جنس این مبلمان از چوب سیاه، خیزران، سرو و بامبو باشد.
  • به منظور تزئینات از فلزات طلاکاری شده، لوازم شیشه‌ای و سفالی استفاده کنید.

سبک مصری

  • از رنگ‌های گرم و روشن استفاده کنید که یادآور صحرای مصر با تلفیقی از شن و خورشید است.

طراحی داخلی

  • یکی از نمادهای فرهنگی برای مصر گربه است که از مجسمه گربه یا حتی حیوانات دیگر، مثل سوسمار، مار و قورباغه استفاده کنید.

دکوراسیون مصری

  • روی ستون‌ها و طاقچه‌های متعددی که در این سبک رواج دارد، از تزئینات به سبک مصری استفاده کنید.

طراحی سبک مصری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…