تصویب لایحه CFT چه تاثیری بر بازار مسکن دارد؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تصویب لایحه CFT چه تاثیری بر بازار مسکن دارد؟ سخنگوی کمیسیون عمران مجلس می گوید: تصویب لایحه CFT و مدیریت و کنترل عوامل داخلی باعث می‎شود تا قیمت زمین و آپارتمان تا پایان سال ۹۷ تا ۳۰ در صد کاهش یابد.

تصویب لایحه CFT چه تاثیری بر بازار مسکن دارد؟

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین ، صدیف بدری اظهار داشت: در پی افزایش شدید قیمت‌ها در بازار مسکن به ویژه در ماه‎های خرداد و تیر امسال ، ساخت و خرید و فروش آپارتمان وارد دوره رکود تورمی شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به آثار روانی افزایش نرخ ارز، گفت: اینکه گفته می شود تحریم‌ها موجب نوسان های اقتصادی به خصوص در حوزه مسکن شده است چندان دقیق نیست چرا که نوسان های نرخ ارز و رشد شدید نقدینگی از یک سو و رها شدن بازار مسکن که وزارت راه و شهرسازی متولی کنترل و نظارت بر آن است از سوی دیگر باعث رشد  شدید قیمت مسکن طی چند ماه گذشته شد.

وی افزود: مشکلات نظام بانکی بین الملل و بهانه کردن تحریم ها از سوی این موسسات از گذشته وجود داشت، اما تاثیرات داخلی بر بازار اقتصادی به خصوص بازار مسکن ناشی ازنبود برنامه‎ریزی و همچنین ضعف نظارتی مجلس و سایر دستگاه های نظارتی و اجرایی بود  که به افزایش سطح عمومی قیمت‎ها منجرشد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، تصویب لایحه CFT را موجب بسته شدن بسترهای سوء استفاده فرصت طلبان داخلی و بین المللی دانست و افزود: «معتقدم با تصویب CFT و اجرای آن، بخش مسکن به خواب می رود و قیمت‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش می‎یابد اما این تعدیل با اوج گرفتن قیمت‌ها در این بخش متناسب نیست و توان خرید مردم با این گرانی های افسار‎گسیخته روز به روز کمتر می‎شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…