وام ۱۲۰ میلیونی مسکن چقدرهزینه دارد؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دریافت وام ۱۲۰ میلیونی مسکن چقدرهزینه دارد؟ قیمت خرید اوراق تسهیلات مسکن در مقایسه با ماه‌های اخیر چندان افزایش نداشته است ، تا آن ‌جا که زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی باید ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین ، در معاملات فرابورس ایران قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن از ۶۰ هزار تومان تا ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان خرید و فروش می‎شود و هم اکنون قیمت اوراقی که زمانی به پایان سررسیدشان باقی نمانده حدود ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن مربوط به شهریور ۹۷، ۶۳ هزار و ۴۰۰ تومان است. همچنین قیمت اوراق فروردین، تیر و مرداد ۹۷ بیش از ۶۳ هزار تومان و قیمت اردیبهشت و خرداد ۹۷ بین ۶۲ تا ۶۳ هزار تومان است.

وام 120 میلیونی مسکن چقدر هزینه دارد؟

با توجه به قیمت‌های موجود در تابلوی معاملات فرابورس با قیمت حدود هر برگ ۶۳ هزار تومان، زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری و بابت آن  ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. این مبلغ با احتساب ۲۰ میلیون تومان وام جعاله که بابتش باید ۴۰ برگ بهادار ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی خریداری کرد، در مجموع باید برای دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن، حدود ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان‌ هزینه کنند.

زوج‌های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند هم می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند.برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ برگ بهادار به قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بپردازند که با احتساب ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان برای خرید اوراق  وام جعاله، در مجموع برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید ۱۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان پرداخت کنند.

همچنین زوج‌های ساکن در سایر شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰ برگ بهادار خریداری و بابت آن باید ۷ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان بپردازند، همچنین برای دریافت ۲۰ میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله نیز باید ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان و در مجموع برای وام ۸۰ میلیون تومانی ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان هزینه کنند.

این گزارش حاکیست ، مجردهای تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و سایر مجرد‎ها در مراکز استان‌های بیش از۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت مجرد‎های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰  برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.

بنابراین مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق ۷ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و افراد گروه سوم مبلغ ۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان پرداخت کنند. همچنین درصورت تمایل برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان دیگر هم بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…