خانه‌های گنبدی شکل ضد زلزله (+ویدئو)

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
1 10 خانه‌های گنبدی شکل ضد زلزله (+ویدئو)

خانه‌های گنبدی شکل ضد زلزله در روستای کیوشو ژاپن ساخته شده است. در پی زمین لرزه ۷ ریشتری کوما موتوی ژاپن ،در حوالی روستای کیوشو که ۴۸۰ خانه گنبدی‌ شکل را در خود جای داده، کیوشو جایی بود که از این زلزله آسیب ندید واین روستا ی مقاوم اززیانهای آن در امان ماند.

خانه‌های گنبدی شکل ضد زلزله

به گزارش مجله دلتا؛ شاید همه ما با شنیدن واژه «فوم پلی‌استایرن»، درذهنمان چیزهایی مثل ظروف و بسته‌‎های یک‌ بارمصرف شکل بگیرد اما، در واقع سازندگان خانه‌های مدولار ژاپنی، «فوم پلی‌استایرن» را ازمصالح ساختمانی بسیار ارزشمند و مقاوم در برابر تکان‎های شدید وزلزله می‎دانند .

خانه‌های گنبدی شکل که با فوم پلی‌استایرن ساخته شده با قیمت ارزان و مقاوم در برابر زلزله و همچنین سرعت ساخت در کوتاه ترین زمان و داشتن  ویژگی‌ عایق های حرارتی و با بکار گیری موادی بسیار ارزشمند ، اقامتگاهی مطمئن برای در امان بودن از حوادث غیر طبیعی شناخته شده اند.

خانه‌های گنبدی شکل ضد زلزله

این خانه ‌های گنبدی ‌شکل از ۱۵ سال پیش تاکنون در ژاپن ساخته می‌شدند اما از سال ۲۰۱۶ تقاضا برای ساخت این خانه‌های فوق ‌سبک بطور چشم‌گیر افزایش یافت و علت آن نیز حادثه بسیار تلخ زلزله ۷ ریشتری کوماموتو با ۴۹ کشته  و حدود ۳۰۰۰ زخمی بود.

در پی این زمین لرزه ،حدود ۴۴  هزارنفر ناچار، منازل خود را ترک کردند، همچنین خانه ‌هایی فرو ریخت یا طعمه حریق شدند  اما هنوز برخی از این افراد همچنان درخانه ‌های موقت روزگار می‎گذرانند.

خانه‌های گنبدی شکل ضد زلزله

خانه‌های معمولی درکوما موتو و اویتا  از نظر سازه‌  با مشکلاتی بسیار روبه ‌رو شده  بودند اما جایی که این زلزله را با مقاومت ازسر گذراند و هیچ آسیبی ندید، حوالی  روستای کیوشو یعنی مجتمعی با  ۴۸۰ خانه گنبدی‌ شکلی بود که بصورت کاملاً فشرده کنار هم قرار گرفته و شرکت ساختمانی  Japan Dome House آن ها را ساخته  بود.

نکته بسیار جالب که باید بدانید این است که این خانه ‌ها از نظر شکل ظاهر بسیار شبیه کپرهای مردم ساکن کرمان خودمان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…