چرا مانده صندوق پس‌انداز مسکن یکم کاهش یافته است؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

این روزها با توجه به شرایط ملتهب بازار مسکن و ظهور انواع وام‎ها و تسهیلات خرید خانه کمتر کسی ازچگونگی شرایط اخذ این وامها بی خبر است. صندوق پس انداز یکم بانک مسکن یکی از این تسهیلات نامبرده است که توانسته بخشی از مردم جامعه را خانه دار کند. اما ظرف چند روز گذشته خبری مبنی بر خارج کردن سرمایه و کاهش مانده صندوق پس انداز مسکن یکم به گوش می‎رسد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از تسنیم«ابوالقاسم رحیمی انارکی» با اشاره به آمار عملکرد بانک مسکن و اخبار منتشر شده در این رابطه گفت:«به دلیل مسائل اقتصادی به نظر می‎رسد کسانی‎که این امتیاز را کسب کرده‎اند در حال خروج مازاد منابع خود از حساب هستند که احتمالا اقداماتی را برای حفظ ارزش پول خود انجام می‎دهند.»

چرا مانده صندوق پس‌انداز مسکن یکم کاهش یافته است؟

وی افزود:«بر خلاف آن چیزی که فکر می‌شود در حوزه پرداخت تسهیلات مشکلی به وجود نیامده و استقبال مردم نیزکم نشده است،‌ از سوی دیگر بر اساس آمار بانک مرکزی قیمت واحدهای مسکونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۷۴ درصد افزایش یافته است. »

مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به کاهش سطح معاملات ادامه داد:« خوشبختانه در بانک مسکن آمار عملکرد نسبت به شش ماه سال گذشته حاکی از آن است که در این حوزه تعدادی بیش از ۵۴ درصد افزایش پرداخت تسهیلات را داریم و از لحاظ مبلغی نیز ۵۸ درصد افزایش را در نیمه نخست امسال شاهد هستیم. و بر اساس آخرین آمار صندوق پس‌انداز مسکن یکم در هفته‎ی گذشته حدود ۱۲۰۰ فقره تسهیلات پرداخت  شده است که این مسئله نشان می‌دهند روند استفاده از تسهیلات مسکن خوب است.»

رحیمی انارکی درپایان گفت:« روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ فقره افتتاح حساب در صندوق پس‌انداز یکم انجام می‌شود و هم اکنون در حدود ۳۶۰ هزار حساب زنده در این صندوق داریم.»

در همین ارتباط بخوانید:

با چقدر پول می‎توان در حومه تهران آپارتمان خرید؟

حضور کمرنگ خریداران واقعی مسکن در بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…