دکوراسیون داخلی به سبک روم باستان

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون داخلی سبک رومی یکی از شیوه هاییست که ظرف سالهای اخیر در چیدمان منازل مورد استفاده قرار گرفته است.
دکوراسیون داخلی به سبک روم

وقتی صحبت از معماری روم باستان می­‎شود، احتمالاً به یاد کولوسئوم یا همان تماشاخانه خونین رومی‎­ها می­‎افتید. اما اگر فیلم گلادیاتور و اتفاقات خونین آن را کنار بگذارید، این بنا تزئینات و تراشه­‎کاری­‎هایی دارد که زیبایی منحصر به فردی را برای‎تان نمایان می­‎کند. بنایی عظیم‎الجثه که طاق‌ها، نشیمن‌ها و دالان‌ها از درونش تراشیده شده و سنگ مرمر، بسیاری از ردیف­‎های نشیمن را پوشانده است. تزئینات ستون­‎ها و سرستون­‎ها شما را به یاد معابد یونانی می­‎اندازد. دیدن همین بنا کافی است تا با هنر روم باستان آشنا شوید. هنری که استفاده از تزئینات و مجسمه­‎سازی، طاق­‎های نیم‎دایره، استفاده از موزاییک بر دیوار و آبنما از ویژگی‎­های منحصر به فرد آن است.

دکوراسیون داخلی سبک روم

به گزارش مجله دلتا، اگر با دیدن بناهایی با این سبک احساس آرامش می­‎کنید قطعا سفر  به ایتالیا آرامشی به یادماندنی برای­‎تان به ارمغان می‎آورد. البته شاید هر بار مقدور نباشد که سفر بروید و  انرژی و آرامش حاصل از آن را دریافت کنید، پس راهکار چیست؟ چطور است اگر این سبک از هنر رومی را به خانه­‎تان بیاورید، که دیگر نیاز نباشد هر بار برای دیدن طاق‎ها و نمای مرمرین و سرستون‎های تزئین‎شده یونانی، به ایتالیا و یونان سفر کنید. اینجاست که سبک دکوراسیون داخلی روم باستان به کمک شما می­‎آید تا وقتی بر روی کف مرمرین خانه­‎تان قدم می­‎گذارید، حس قدم زدن در معبدهای تاریخی روم را داشته باشید. یا شاید وقتی از پنجره طاقی‎شکل اتاق­‎تان نظاره‎­گر غروب آفتاب هستید، حس کنید که از سکوی کولوسئوم در حال دیدن نور امید و آرامش، بعد از طوفان جنگ گلادیاتورها هستید. در خانه‎هایی به این سبک، یک آبنما همراه با یک مجسمه  قرار دارد که اگر تجربه رفتن به روم را داشته باشید، می‎­تواند تداعی کننده میدان‎های تاریخی این شهر باشد. شاید اگر طراح داخلی در این سبک از دکوراسیون داخلی یک آینه در مرکز خانه قرار می­‎دهد، به این دلیل است که زیبایی حاصل از این نمادها را دوچندان کند. نظرتان چیست که این سبک را به خانه­‎تان بیاورید؟

دکوراسیون

ویژگی‎های دکوراسیون به سبک روم باستان به این شرح است:

  •  در محیط‎هایی به سبک رومی معمولا کفپوش‎هایی از جنس چوب، سنگ و مرمر بکار گرفته می‎شود.

دکوراسیون داخلی

  • از اصلی ترین مشخصات این سبک بکارگیری تقارن و تعادل در دو سوی اتاق (سمت راست و چپ) و قرار دادن آینه ای در نقطه مرکزی آن است.

دکوراسیون سبک رومی

  • ستون‎ها نیز از دیگر خصیصه‎های سبک روم باستان است که به معماری یونان باز می گردد، و نمودهای آن در طراحی داخلی بصورت تأکید بر خطوط عمودی راه راه روی دیوارها و پرده هاست

سبک رومی

  • استفاده از آبنما نیز یکی دیگر از مشخصه هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…