پیش بینی سکته قلبی در ۱۵ دقیقه

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
more heart attacks holidays پیش بینی سکته قلبی در 15 دقیقه

کارشناسان به تازگی نوعی تست آزمایش خون را ابداع کرده اند که درمدت ۱۵ دقیقه پس ازانتقال بیمار مشکوک به حمله قلبی به بیمارستان بروز سکته یا نبود نشانه مبنی برحمله قلبی را به پزشک و کادر درمانی نشان دهد.

این تست منحصر به فرد به نام سی مای سی (cMyC) را دکتر تام کی یر (Tom Kaier) متخصص قلب دانشگاه کینگ کالج ندن ابداع کرده است و ۲ برابر از آزمایش کنونی تست سکته قبلی موسوم به تروپونین (troponin test) سریع تر است.

مدت زمان ۱۵ دقیقه‌ای مشخص شدن نتیجه تست شیوه تازه به نسبت زمان سه ساعته روش تروپونین از دیگر ویژگی های فوق العاده تست cMyC است.

با استفاده از این شیوه پزشکان می‌توانند به سرعت وضع بیمار را شناسایی کرده و تصمیم درست را بگیرند.

هر سال میلیون‌ها نفر با احساس درد شدید در قفسه سینه در سراسر دنیا به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، اما همگی آن‌ها به سکته قلبی دچارنشده و بسیاری فقط دچار درد قفسه سینه با علت‌های دیگر از جمله نفخ معده شده اند.

اکنون در دنیا به دلیل کندی مراحل بررسی آزمایش سکته قلبی پزشکان باید از شیوه‌های مختلف به این منظور استفاده کنند و حتی یک شب بیمار را در بیمارستان تحت نظر بگیرند که سبب اشغال بی مورد تخت، نگرانی شدید بیمار و اطرافیان او، بالارفتن هزینه‌های بیمارستانی و محروم شدن افراد بیمار واقعی از دریافت خدمات پزشکی می‌شود.

تیم پژوهشی دو تست تشخیص سکته قلبی را دربیمارستان‌های کشور‌های سوئیس، ایتالیا و اسپانیا روی بیش از۲۰۰۰ بیمار دچار درد در قفسه سینه بررسی کرده اند و تست cMyC به درستی در ۳۲ درصد موارد وجود سکته قلبی را در بیماران شناسایی کرده که دوبرابر بیشتر از تست تروپونین بوده است.

نتیجه این آزمایش منحصربه فرد پزشکی در نشریه پزشکی سیرکولیشن (Circulation) به چاپ رسیده و دکتر Tom Kaier امیدوار است با ادامه آزمایش‌های بالینی این تست از ۵ سال آینده دربیمارستان‌های سراسر دنیا برای کمک به بیماران و کادر درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

delta.ir

منبع: Dailymail

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…