عرضه‎ و‎ تقاضای آپارتمان‎های نوساز کاهش یافته است؟

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

عرضه‎ و‎ تقاضای آپارتمان های نوساز بسیار کم شده است. بررسی اوضاع بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی در مناطق شهر تهران حاکیست هم‌اکنون، عرضه‎و‎تقاضای آپارتمان‌های نوساز و کلیدنخورده در بازار به دو دلیل کاهش یافته است.

عرضه‎و‎تقاضای آپارتمان‎های نوساز کاهش یافته است

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، اولین علت که منشا کاهش عرضه آپارتمان‎های نوساز و کلیدنخورده به بازار معاملات مسکن گزارش شده ناشی از مشخص نبودن چشم‌انداز آینده ساخت‎و‎ساز به ویژه از نظر هزینه‌های ساختمانی و نوسان‎های قیمت مصالح است.

سازندگان واحد های مسکونی کهدر ماه‌های اخیر با جهش قیمت مصالح ساختمانی روبه‎رو شده و قیمت تمام شده ساخت مسکن برای آنها به میزانی قابل توجه افزایش یافته است، هم‌اکنون از چگونگی نوسان قیمت در بازار مصالح اطلاعی ندارند؛ از این رو عرضه واحدهای نوساز را تا زمان تثبیت قیمت مصالح ساختمانی محدود کرده‌اند.

از سوی دیگر هم اکنون متقاضیان خرید مسکن نیز به سبب فاصله قابل توجه قیمت نوسازها با واحدهای چند ساله، توان کافی برای خرید واحدهای کلیدنخورده ندارند و به همین سبب تقاضا برای خرید نوسازها و کلیدنخورده‌ها در بازار به میزانی قابل توجه کاهش یافته است و  می‌توان گفت در شرایط کنونی  معدودی از خریداران مصرفی متقاضی خرید واحدهای نوساز هستند.

این دوعامل  بیش از هرعامل دیگری به کاهش قابل توجه تعداد آگهی ‌های فروش واحدهای نوساز منجر شده است.هم‌اکنون عمده آگهی ‌های فروش آپارتمان‌های نوساز عرضه ‌شده به بازار مسکن  با قیمت‎هایی بالاتر از عرف قیمت بازار  به متقاضیان معرفی می‌شوند که این موضوع باعث شده است تعداد  محدود واحدهای نوساز عرضه شده به بازار مسکن در یک هفته گذشته نیز مشتری خاصی نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…