طراحی خانه با دو کاربری ویژه

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروزه طراحی و ساخت ابنیه هایی با کاربری های مختلف بسیار باب شده و مورد استفاده قرار می گیرد.
طراحی خانه

در ژاپن یک گروه معمار به اسم nori architects یک واحد مسکونی از آپارتمان بتنی را طوری طراحی کردند که هم برای مسکونی مناسب باشد و هم به عنوان یک گالری خصوصی کاربرد داشته باشد. این اتاق در طبقه پنجم یک ساختمان شش طبقه واقع شده است. در طراحی خانه هیچ دیواری وجود ندارد و جدا کننده فضاها قفسه‌هایی هستند که محل قرارگیری آثارهنری‌اند. روشنایی طبیعی روز هم از میان قفسه‌ها وارد خانه می‌شود و توسط پرده‌ها  می‌توان آن را تنظیم کرد که همین به مرغوبیت فضایی کمک می‌کند.

طراحی خانه

چوب نقش بسیار مهمی در ایجاد آرامش دارد به همین علت کاربرد آن برای طراحان داخلی زیاد است. دکوراسیون داخلی این فضا ساخته شده از چوب می‌باشد، با قدم زدن در فضا و دیدن آثار هنری در کنار دکور چوبی حس بودن در یک گالری آرامش بخش را بیشتر می کند.

دکوراسیون داخلی

کنترل نور در طراحی خانه تأثیر بسیار زیادی دارد، گاهی نور زیاد در یک گالری مانع فروخته شدن یک اثر هنری می‌شود و بعضی اوقات هم نور کم مانع دیده شدن یک اثر هنری خوب می‌شود پس کنترل نور اهمیت ویژه‌ای دارد. معمار این فضا، از پرده برای کمک به مرغوبیت فضا استفاده کرده است.

معماری خانه

فضای مسکونی در کنار پنجره جانمایی شده است. گالری یا فضای نیمه عمومی، برای دوستان و اقوامی است که می‎خواهند از گالری بازدید کنند و این درحالی است که نور کمتری هم به این فضا می‎رسد.

معماری داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…