کاهش شدید معاملات مسکن درتهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کاهش معاملات مسکن در تهران در شهریور امسال در مقایسه با همین ماه در سال گذشته به ۴۵ درصد رسیده است. در مردادماه ۹۷ نیز کاهش معاملات مسکن در تهران در مقایسه با همین ماه در سال ۹۶، به ۳۳  درصد رسیده بود.

کاهش معاملات مسکن در تهران

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین ، بنا بر اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های ملکی، طی ۲۵ روز شهریورماه ۹۷ بالغ بر ۷۵۳۸ قرارداد خرید و فروش ملک در تهران امضا شده که نشان می‌دهد بطور میانگین، روزانه ۳۰۱  قرارداد خرید و فروش امضا شده که این میزان در شهریور ماه پارسال روزانه ۴۳۸ مورد بوده است.

گزارش‎ها حاکیست، اوضاع بازار مسکن چندان مناسب نیست. چرا که قیمت‌ها در شهر تهران تا ۶۲ درصد افزایش و  معاملات ۳۳ درصد کاهش داشته است. همچنین سرعت رشد ماهانه قیمت که بطور سرسام‎آوری  بالا  می‎رفت ، در مردادماه کاهش یافت.

رشد ماهانه‌ی قیمت در تیرماه امسال معادل ۷.۱ درصد بود که در مردادماه به ۶.۱ درصد رسید. وجود حداقل سه نشانه‌ی خروج سفته‌بازان، رکود معاملات و ناتوانی متقاضیان حاکیست که در ماه‌های پیش رو با افت معاملات و کاهش سرعت رشد قیمت ها روبه رو خواهیم بود.
در مردادماه امسال میانگین قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران حدود ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود که در مقایسه با ماه  قبل ۶.۱ درصد  و ماه مشابه پارسال تا ۶۲.۱ درصد افزایش داشته است .

بیشترین میانگین رشد قیمت را منطقه ۵ با ۸۱.۸  و کمترین میزان را منطقه ۱۲ با ۲۵.۳ درصد در مقایسه با مردادماه پارسال به خود اختصاص داده‎اند.

این در حالی است که گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد در مردادماه امسال، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در تهران به ۱۲ هزار  واحد رسیده  که در  مقایسه با تیرماه ۱۱.۲ و  مردادماه پارسال ۳۳.۲ درصد کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…