بازسازی یک میدان در پایتخت فنلاند (+تصاویر)

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سیستم بازسازی یک میدان در پایتخت کشور فنلاند عنوان مطلبی است که در مجله دلتا می خوانید.
بازسازی یک میدان

بازسازی  یک میدان در پایتخت فنلاند که در زیر آن موزه‌ هنرهای معاصر با نمای گنبدی شکل قرار دارد، ۵۰ میلیون یورو برآورد شده است.

به گزارش مجله دلتا،این روزها معماری و هنر بیش از پیش در هم ادغام می‌شوند و مرزهای تفکیک رشته‌های هنری را پشت سر می‌گذارند. حالا روزبه‌روز بر تعداد بناهایی که قبل از هر چیز به‌عنوان یک اثر هنری در مقابل دیدگان ما جلوه گری می‌کنند افزوده می‌شود و بیشتر از هرچیز زیبایی این بناها است که خود را به رخ می‌کشد. در واقع موزه‌ها می توانند چالش‌های طراحی جذاب و هیجان انگیزی در بین هنرمندان و معماران بزرگ باشند.

بازسازی یک میدان در پایتخت فنلاند که در زیر آن موزه‌ هنرهای معاصر قرار دارد نیز تلفیقی از هنر و معماری است. این موزه‌ها در زیر میدان«لاسیپالاتسی» در «هلسینکی» پایتخت فنلاند به گونه‌ای ساخته می شوند که گویی گنبدهایی از دل زمین بیرون آمده است اما در واقع زیر آنها، یک موزه هنرهای معاصر قرار دارد که بخشی از پروژه ۵۰ میلیون یورویی است. فاصله بین این گنبدها نیز در نوع خود جالب توجه و محلی مناسب برای بازی و اسکیت سواری بچه‌هاست.

به گفته مجریان این طرح، برای ساخت راهروهای زیرزمینی حدود ۱۳ هزار مترمکعب سنگ از این منطقه استخراج شده است.

موزه هنرهای معاصر

از دیگر جاذبه‌های معماری این موزه می‌توان به فضاهای منحنی و بدون ستون آن اشاره کرد که در نوع خود بسیار دیدنی و جالب توجه است.

افتتاح موزه جدید هنر «آموس‌رکس» زیر میدان

به گفته طراحان، موزه هنر آموس‌رکس (Amos Rex) این ساختمان را به عنوان خانه جدیدش برگزیده و اجرای طرح بازسازی میدان و ایجاد موزه بر عهده شرکت معماری «JKMM» است  که به زودی در «هلسینکی» افتتاح می‌گردد.

در واقع به دلیل آنکه طراحی شهری به گونه‌ای بود که اجازه نمی‌داد این ساختمان روی سطح زمین قرار گیرد موزه «آموس رکس» و طراحان شرکت «JKMM» تصمیم گرفتند با استفاده از فضای زیرزمین میدان، که پیش‌تر به عنوان ایستگاه اتوبوس مورد استفاده قرار می‌گرفت برای ایجاد این گالری‌های گنبدی شکل اقدام کنند.

آموس رکس

سینمای ۵۹۰ نفره در «لاسیپالاتسی» 

بزرگترین گنبدهای این میدان، شامل فضای اصلی گالری موزه هنراست که برای نمایش آثار هنری با مقیاس بزرگ مانند نصب و راه اندازی تأسیسات دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. دو گنبد دیگر نیز شامل یک فضای گالری ثانویه و اتاق بزرگ آموزش عالی هنر «آموس‌رکس» مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فضاهای زیرزمینی گالری نیز از طریق ورودی «لاسیپالاتسی» و توسط پلکانی که به یک سالن ورودی سفید رنگ ختم می‌شود و از بالا با نورهای پروژکتوری زاویه دار روشن شده است، قابل دسترسی است.

گالری موزه هنر

خود لاسیپالاتسی همچنین از یک سینمای ۵۹۰ نفره تشکیل شده است که به عنوان بخشی از این پروژه به طور کامل توسط تیم «JKMM» بازسازی می‌شود. این سینمای قدیمی‌(متعلق به دهه چهارم قرن بیست میلادی) «بیورکس» نامیده می‌شد.

سینمای ۵۹۰ نفره

بقیه این ساختمان که در اطراف میدان قرار دارد شامل فروشگاه‌ها و رستوران‌ها است و خود این میدان به منظور پشتیبانی و حمایت ازگالری میزبان رویدادهای مختلفی در فضای باز خواهد بود.

موزه هنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…