سیاست دولت، آسان سازی وام مسکن است

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سیاست دولت، آسان سازی وام مسکن است

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهاد به دولت برای افزایش میزان وام مسکن، کاهش مدت سپرده گذاری و همچنین افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات خبر داد.

حامد مظاهریان درجمع خبرنگاران درباره تسهیل شرایط وام خرید مسکن گفت: خانه اولی ها ازگروه های اصلی در هدف گذاری ها و سیاست های وزارت راه و شهرسازی هستند.

وی با اشاره به تاسیس صندوق پس انداز مسکن یکم از خرداد ۹۴ افزود: این صندوق به منظور تسهیل شرایط خانه دار شدن خانه اولی ها تاسیس شد و تا امروز حدود ۲۶۰ هزار خانوار در این صندوق در بانک مسکن پس انداز کرده اند.

مظاهریان با بیان این که نرخ سود تسهیلات مسکن یکم دربافت های فرسوده ۸ درصد و در سایر مناطق شهری ۹.۵ درصد است، گفت: براساس شرایط کنونی حاکم براین صندوق تا سقف میزان پس انداز متقاضی در دو دوره شش ماهه تسهیلات مسکن پرداخت می شود که سقف این تسهیلات در تهران ۸۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرها نیز۴۰ میلیون تومان است.

معاون وزیر راه و شهر سازی تصریح کرد: سیاست ما این است که میزان این تسهیلات را افزایش و در عین حال دوره سپرده گذاری تسهیلات صندوق مسکن یکم را از دو دوره شش ماهه به دو دوره پنج ماهه کاهش دهیم به نحوی که سپرده گذاران به جای انتظار یک ساله برای دریافت این تسهیلات بتوانند در یک دوره ۱۰ ماهه از تسهیلات صندوق مسکن یکم بهرمند شوند.

مظاهریان همچنین از رایزنی برای افزایش مدت سقف بازپرداخت این تسهیلات که هم اکنون ۱۲ سال است خبر داد و در مورد زمان اجرایی شدن شرایط جدید صندوق پس انداز مسکن یکم گفت: این پیشنهادات به کمیته ای در هیات دولت ارائه شده که در حال بررسی است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهر سازی همچنین درمورد زمان آغاز رونق در بازار مسکن گفت: رونق با شیب ملایم به بازار مسکن باز می گردد چرا که اگر در این راه شتاب کنیم ممکن است با افزایش قیمت ها روبه رو شویم؛ بنابراین سیاست وزارت راه و شهرسازی ایجاد رونق با شیب ملایم در بازار مسکن است.

DELTA.IR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…