از بساز و بفروشی تا ریاست‌ جمهوری!

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه

شاید جالب باشد بدانید «دونالدترامپ»، مردی که اکنون بر صندلی ریاست جمهوری آمریکا نشسته است زمانی یک بساز و بفروش بود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از سایت معماری، «دونالد ترامپ» در سال ۱۹۷۱ مدیریت شرکت بزرگ پدرش را بر عهده گرفت. این تاجر آمریکایی، فعالیت خود را در نیویورک شروع کرد و سپس آن را در سرتاسر دنیا گسترش داد. بیشتر آثار ترامپ در رده برج‌های مسکونی و هتل قرار می‌گیرند که به برج ترامپ معروف هستند و در ادامه ۱۰ مورد از آن ها را معرفی می‎کنیم.

۱- کلاب اقیانوسی ترامپ در پاناما       

این پروژه در سال ۲۰۱۱ تکمیل شده است و شکل و فرم آن شامل ۳۶۹ اتاق هتل و ۷۰۰ واحد مستغلاتی است و تمام این فضاها از یک کلاب ساحلی خصوصی و دیگر امکانات مجموعه استفاده می کنند.

کلاب اقیانوسی ترامپ در پاناما

۲- هتل Trump SoHo در نیویورک

این  هتل ۴۶ طبقه در  شهر منهتن قرار دارد. واحد های این هتل زیبا بیشتر از ۲۹ روز در یک دوره ۳۶ روزه و یا بیشتر از ۱۲۰ روز در یک سال به یک شخص اجاره داده نمی شوند.

هتل Trump SoHo در نیویورک

۳- برج ترامپ در نیویورک

برچ ترامپ در سال ۲۰۱۱ توسط«Costas Kondylis» در نیویورک طراحی شده است. برج جهانی ترامپ در فیلم جنایی دراماتیک «Before The Devil Knows You’re Dead» معروف شد. در طراحی این برج از روکش های شیشه ای سیاه مایل به برنز استفاده شده است که نمایی مهیج به این برج داده است

 برج ترامپ در نیویورک

۴- هتل بین المللی و برج ترامپ در شیکاگو

این برج ۴۲۳.۴ متری در کنار رود شیکاگو قرار گرفته است. «دونالد ترامپ» در ابتدای پروژه، این برج را به عنوان بلندترین ساختمان دنیا معرفی کرد اما بعد از حادثه یازدهم سپتامبر، پلان برج را تغییر دادند و مقیاس برج را کوچک تر کردند.

هتل بین المللی و برج ترامپ در شیکاگو

۵-هتل بین‌المللی ترامپ در لاس وگاس

این برج ۲۰۰ متر ارتفاع دارد و بلندترین ساختمان مسکونی شهرلاس‌وگاس است. بیابان«Navada»، نمای طلایی این هتل را بازتاب  می‎دهد. قرار بود در سال ۲۰۰۸ این برج به یک آسمان خراش دو قلو تبدیل شود که این پروژه اجرایی نشد.

هتل بین‌المللی ترامپ در لاس وگاس

۶- برج ترامپ در نیویورک

شاخصه‎ای که این برج را از ساختمان های دیگر متمایز می‎کند یک گوشه پلکانی درختکاری شده است که نمایی زیگزاگی را به وجود آورده است. این ساختمان ۵۸ طبقه در خیابان پنجاهم شهر منهتن قرار دارد و دفتر اصلی و خانه «ترامپ» محسوب می‌شود.

6- برج ترامپ در نیویورک

۷- برج ترامپ در استانبول

نخستین آسمان‌خراش های ترامپ در اروپا با هم یکپارچه هستند که یکی از آن ها دارای دفاتر اداری است و  بقیه شامل یک سینمای چندمنظوره، ۲۰۰ واحد مسکونی و یک مرکز خرید هستند.

7- برج ترامپ در استانبول

۸- برج ترامپ در  مانیلا

این برج توسط معماری به نام«Jason Pomeroy» طراحی شده است. وی زمانی که در حال کار کردن در«Broadway Malyan Asia» بود به شرکت خود با نام استودیو «Pomeroy» نقل مکان کرد. برج ترامپ در مانیلا مرتفع ترین برج در فیلیپین است.

برج ترامپ در مانیلا

۹- برج ترامپ در ساحل  Sunny Isles

این مجموعه ۲۷۱ واحدی از ۳ ساختمان تشکیل  و در امتداد ساحل«Sunny Isles» فلوریدا قرار گرفته اند. این برج ها دارای بالکن‌هایی هستند که نماهای سفید را شکافته‌اند و دور تا دور این مجموعه سه شاخه را احاطه کرده اند.

برج ترامپ در ساحل Sunny Isles

۱۰- هتل بین‌المللی و برج ترامپ در تورنتو

این برج با ارتفاع ۲۷۷ متر، دومین ساختمان بلند کانادا و دارای ۱۰۹ آپارتمان مستغلاتی و ۲۶۰ اتاق هتل لوکس است.

10- هتل بین المللی و برج ترامپ در تورنتو

کارشناسان اقتصادی که در سیاست هم فعالند با توجه به رویکرد «ترامپ» در سالهای اخیرمعتقدند: ایکاش او به جای وارد شدن به سیاست،  همان شغل بساز و بفروشی خود را  ادامه می داد و به عرصه سیاست پا نمی گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…