اوضاع اجاره آپارتمان‌ در تهران چگونه است ؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اوضاع اجاره آپارتمان‌های مسکونی در مناطق تهران و در نیمه دوم شهریور ماه، به نسبت آرام‌تر از حدود سه ماه گذشته گزارش شده است.

بررسی های میدانی از تازه‌ترین اوضاع بازار اجاره آپارتمان‌های مسکونی حاکیست ، در حالی که بازار اجاره در سه ماه گذشته  پر التهاب بود و برخلاف گذشته که مستاجران آپارتمان موردنظر و متناسب با شرایط خود را به راحتی پیدا می‌کردند، تابستان امسال افزایش قابل توجه اجاره‌بهای برخی آپارتمان‌ها، آنها را به دردسر انداخت.

اوضاع اجاره آپارتمان در تهران

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، با این حال، اوضاع این روزهای اجاره خانه با ورود به نیمه دوم شهریور ماه نشان می‌دهد امکان یافتن واحد‎های مسکونی با قیمت مناسب نسبت به ابتدا و میانه تابستان برای مستاجران بیشتر فراهم  شده است.

بررسی واحد‎های مسکونی عرضه شده به بازار اجاره‎خانه در فضای مجازی نیز این موضوع را نشان می‌دهد که، در برخی سایت‌های معرفی واحد های مسکونی برای فروش و اجاره با قیمت‌های پیشنهادی مناسب نسبت به اوایل تابستان افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد افزایش تعداد آپارتمان هایی با قیمت مناسب در بازار اجاره‎خانه در مقایسه با روزهای سپری شده از فصل تابستان، از یک سو مربوط به نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل جابه‌جایی ها واز سوی دیگر به  نزدیک شدن بازار  معاملات مسکن به مرز  رکود تحت‌تاثیر جهش  قیمت‌ها و  ریزش میزان معاملات خرید  آپارتمان طی ماه‌های اخیر مربوط  باشد.

در مورد دلیل اول می‌توان گفت هر سال با نزدیک‌ شدن به روزهای پایانی فصل تابستان که فصل اوج جابه‌جایی‌ها در بازار اجاره محسوب می‌شود، برخی از مالکانی که قصد  دارند آپارتمانشان را  هرچه زود ‌تر اجاره دهند  در تعیین  نرخ اجاره از خود انعطاف بیشتری نشان می‎دهند. این در حالی است که کاهش میزان معاملات  خرید مسکن  نیز  بر اوضاع کنونی بازار اجاره  بی‌تاثیر نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…