خودروی مسکونی به بازار می‌آید + تصاویر

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت خودروسازی «ولو» تا سه سال دیگر از طرح اولیه نخستین خودروی مسکونی خود رونمایی خواهد کرد.

به گزارش مجله دلتا، سفر بین شهرها، شاید تجربه‎ای لذت بخش باشد اما اگر این سفر بخشی از کار شماست و مجبورید در طول هفته چندین بار یک مسیر طولانی را رانندگی کنید بطور قطع  خسته کننده خواهد بود. اما شرکت خودروسازی «ولو» به تازگی از طرحی رونمایی کرده که در نوع خود بسیار جالب و جذاب است.

خودروی مسکونی به بازار می‌آید

خودروی برقی که قابلیت تبدیل شدن به خانه را دارد جدیدترین دستاورد این شرکت سوئدی است. طرح اولیه این خودروی خودران که «۳۶۰c» نام دارد از یک اتاق خواب،اتاق نشیمن، اتاق کار و اتاق سرگرمی قابل اتصال به اینترنت تشکیل شده است. البته اشتباه نکنید تمام این موارد به صورت یکجا در خودرو قرار ندارد  و بر اساس نیاز سرنشینان آن، در هر زمان قابل تغییر به حالت  دلخواه است.

نمای بیرونی خودرو گنبدی شکل بوده و ترکیبی از خودروی اسپرت و سدان است. همچنین پنجره‌های «۳۶۰c» که به دلیل فرم گنبدی شکل آن، منحنی است قابلیت تبدیل به نمایشگرهایی را دارد  که می‎توانند اطلاعات مختلف را نمایش دهند. در خودروی مسکونی از سیستم‌های سیگنال نور وصوت نیز  برای هشدار  به عابران و خودروهای دیگر استفاده می‎شود.

خودروی اسپرت

جالب آنکه «۳۶۰c» فرمان یا موتور احتراقی ندارد و طراحی داخلی آن با تولیدات قبلی این شرکت کاملا متفاوت  است و وقتی داخل آن می‎نشینید گویی  روی کاناپه  و داخل خانه  خود نشسته‌اید.

در واقع این خودروی خودران با امکاناتی که درون آن تعبیه  شده است لذت سفر  را به تجربه‌ای دلپذیر برای سرنشینان آن تبدیل می‌کند.

اگرچه «۳۶۰c» بیشتر شبیه به یک خودروی شخصی است اما می‌توان از آن به عنوان یک تاکسی بین شهری نیز استفاده کرد. این خودرو می تواند تا مسافت ۳۰۰ کیلومتر سفر کند و خستگی رانندگی در مسیرهای طولانی را  از تن بزداید.

بنا به اعلام شرکت  خودروساز سوئدی، قرار است طرح اولیه این «خودروی خودران مسکونی» تا سال ۲۰۲۱ میلادی ساخته شود .

خودروساز سوئدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…