راهنمای خرید آپارتمان

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

راهنمای خرید آپارتمان به کسانی که در جست‌وجوی خانه‌ مناسب هستند، کمک می‌کند انتخاب بهتری داشته باشند و نکات مهم را از قلم نیندازند. آن‌هم در تابستان‌ که بازار مسکن و بازدید از ملک رونق می‌گیرد و خریداران و مستاجران برای بازدید از ملک مورد نظر به همه جای شهر سر می‌زنند تا خانه آینده خود را با اطمینان بیشتر انتخاب کنند.

به گزارش مجله دلتا و به نقل از راه دانا، بی‌شک یک انتخاب مناسب می‌تواند باعث آسایش خاطر بلندمدت و یک انتخاب نامناسب می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان باعث پشیمانی شود. بنابراین اگر می‌خواهید چیزی را از قلم نیندازید و ضریب اطمینانتان را از خرید خانه بالا ببرید، به یک‌سری ویژگی‌ها بیشتر دقت کنید.

انتخاب صحیح کوچه و خیابان

۱. اگر خرید آپارتمان مورد نظر قطعی شد، چند ساعت مختلف در شبانه‌روز وضعیت محله به‌ویژه کوچه را ببینید تا هم از آرامش خانه خیالتان راحت شود، هم وضعیت همسایه‌ها و شلوغی محله را بتوانید بسنجید.

۲.وضعیت دسترسی به وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس و تاکسی را بررسی کنید.

۳. در دسترس بودن نانوایی، میوه‌فروشی و سوپرمارکت بسیار مهم است.

بررسی وضعیت عمومی ساختمان پیش از خرید آپارتمان

۱. ارتفاع پله‌ها در صورت نداشتن آسانسور، از جمله مواردی است که شاید در نگاه اول چندان به چشم نیاید. اما در درازمدت حتما برایتان مهم خواهد شد.

۲. بعضی از آپارتمان‌ها سن بالایی دارند. در این صورت باید حتما به بازسازی بنا توجه ویژه‌ای شود.

۳. توجه به پارکینگ آپارتمان هنگام خرید بسیار ضروری است. در صورتی که خودروی شخصی دارید و آپارتمان مورد نظر پارکینگ ندارد، حتما به جای پارک داشتن کوچه و خیابان دقت کنید.

۴. در خرید آپارتمان مجزا بودن کنتور آب و برق و گاز اهمیت زیادی دارد. زیرا در این صورت تنها بهای مصرف خود را می‌پردازید و بابت پرداخت هزینه تحمیلی آسوده‌خاطر خواهید بود. شارژ ماهیانه آپارتمان هم موضوع دیگری است که حتما باید قبل از خرید یا اجاره خانه دلخواه، میزان و نحوه محاسبه آن را جویا شوید.

 

راهنمای خرید آپارتمان

بررسی داخل ساختمان مسکونی

۱. به نورگیر بودن خانه توجه کنید. چون اگر خانه نورگیر نباشد و شما جزو آدم‌هایی باشید که بدون نور افسردگی می‌گیرند، بعدا به دردسر می‌افتید.

۲. سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در قیمت آپارتمان تاثیرگذار هستند. بهتر است آپارتمان انتخابیتان از سیستم‌های جدید سرمایشی و گرمایشی بهره‌مند باشد. زیرا این سیستم‌ها هم ایمنی بیشتری دارند، هم مصرفشان بهینه‌تر است. درنتیجه هزینه کمتری را به شخص تحمیل خواهند کرد.

۳. اندازه و متراژ اتاق خواب‌ها با توجه به متراژ خانه بسیار اهمیت دارد. اتاق خواب‌های کوچک ممکن است جای کافی برای وسایل نداشته باشند و آزاردهنده شوند. از طرف دیگر در صورتی که متراژ اتاق خواب‌ها زیاد باشد، ممکن است سالن خانه کوچک شود. به همین دلیل حفظ تعادل بین اندازه اتاق خواب‌ها و اندازه سالن مهم است.

* هنگام خرید آپارتمان به کابینت‌ها و کمدها توجه کنید. نداشتن کابینت و کمد به تعداد کافی، باعث می‌شود فضای مناسب برای وسایل پیدا نشود.

* کفپوش و دیوارپوش‌ها هم در این میان بسیار مهم هستند. در شهری مثل تهران که همیشه دود باعث آلودگی خانه‌ها می‌شود، باید مراقب بود که دیوارپوش‌ها به راحتی قابل تمیز کردن باشند.

یک نظر

  1. شعبانی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ در ۱:۴۸ ب٫ظ

    چند ساعت مختلف در شبانه‌روز وضعیت محله به‌ویژه کوچه را ببینید تا هم از آرامش خانه خیالتان راحت شود، هم وضعیت همسایه‌ها و شلوغی محله را بتوانید بسنجید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…