رشد ۴۳ درصدی وام مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
راهنمای خرید آپارتمان

رشد ۴۳ درصدی وام مسکن برای افرادی که خانه ندارند و برای خانه‌دار شدن تنها به وام‌های بانکی امید بسته‌اند، خبر خوشی محسوب می‌شود. مدیر عامل بانک مسکن اخیرا از افزایش میزان وام مسکن خبر داده و گفته است: ««بانک مسکن طی ۵ ماه اخیر ۸۳ هزار میلیارد ریال وام پرداخت کرده که ۹۵ درصد در حوزه مسکن بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد داشته است. علاوه بر این ۲۰۶ هزار قرارداد منعقد کردیم که آن هم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳درصد رشد داشته است. همچنین طی ۵ ماه اخیر بالغ بر ۱۰۳ هزار فقره حساب جدید در این صندوق افتتاح شد.»

به گزارش مجله دلتا و به نقل از بولتن نیوز، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن درباره پروژه مسکن مهر گفت: «این پروژه به هسته سخت رسیده است و واحدهای باقی‌مانده آن به کندی تقسیطی می‌شود. سال گذشته پرداخت ما به التفاوت تسهیلات مسکن مهر تا سقف ۴۰ میلیون تومان بود. اما امسال قسمت عمده‌ای که برای این حوزه اختصاص دادیم، فقط به احداث اختصاص داشت.»

افزوایش وام مسکن

انارکی درباره بخش تسهیلات خرید در حوزه مشارکت مدنی توضیحاتی ارائه کرد و گفت که سال گذشته در این حوزه به ۵۳ هزار واحد، تسهیلات خرید دادیم. در حالی که امسال به ۹۰ هزار واحد تسهیلات خرید پرداخت شد.

وی در باب همین موضوع آماری از مشارکت مدنی ارائه کرد وافزود: «به طور کلی در حوزه مشارکت مدنی، سال گذشته ۱۵۴ هزار واحد را تامین مالی کردیم. آن هم در حالی که امسال این عدد به ۲۱۸ هزار واحد رسیده است و نشان از رشد ۴۱ درصدی دارد.»

انارکی همچنین در خصوص ارائه تسهیلات به زوجین از محل اوراق حق تقدم گفت: «تسهیلات اعطایی به زوجین از محل اوراق حق تقدم در تهران ۱۲۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر، ۱۰۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۸۰ میلیون تومان است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…