چرا آپارتمان‌‎نوساز، کمتر خریدار دارد؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آپارتمان‌نوساز کمتر خریدار دارد. چرا که  آپارتمان‎های  کلیدنخورده در بازار مسکن بطور میانگین ۵ تا ۱۵ درصد بالاتر از قیمت آپارتمان‌های تا سه سال ساخت آگهی شده‌اند. این موضوع سبب شده است تقاضای خرید آنها به شکلی محسوس در بازار مسکن کاهش یابد.

آپارتمان‎نوساز کمتر خریدار دارد

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای‎اقتصاد، ویژگی اصلی عرضه آپارتمان‌های‎نوساز و کلیدنخورده دراین دوره، متراژ بزرگتر از ۱۰۰ مترمربع این گونه واحد‎ها است. در بازار آپارتمان‌های‎نوساز، واحدهای مسکونی کوچک ‌متراژ تقریبا  نایاب و واحدهای متراژ متوسط‌ کمیاب است. این در حالی است که  در تمام مناطق  کلانشهر تهران تعداد  آپارتمان‌های بزرگ ‌متراژ کلید‎نخورده  به میزان فراوان وجود دارد .

با این حال خریداران مصرفی حتی اگر آپارتمان بزرگ‌متراژ  را  مناسب سکونت خود بدانند، اغلب ترجیح می‌دهند املاک به قیمت رسیده  و چند ساله را خریداری کنند و  بابت  نوساز بودن آپارتمان ، هزینه‎ای گزاف متحمل نشوند.

البته در بازار آپارتمان‌های‎نوساز  کلیدنخورده،  واحد های مناسب و به  قیمت نیز  به ندرت پیدا می‌شود  و خریداران  باید  زمان بیشتری را  برای جست‌وجو  صرف کنند. با این حال  دو  ویژگی انتظار ادامه  افزایش قیمت مسکن و  قیمت‌گذاری نامتعارف سازنده‎ها و نیز تعداد کم  آپارتمان‌های کوچک  و ‌متراژ  متوسط در گروه املاک کلیدنخورده سبب شده است این بخش از بازار مسکن، در آستانه خداحافظی با رونق  قرار گیرد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، سهم آپارتمان‌های نوساز تا ۵ سال ساخت  در معاملات مسکن  در مرداد ماه امسال ۴۴ درصد بوده  و  این در حالی است که  بررسی های میدانی از  مشاوران املاک  نشان می‌دهد، آپارتمان‎های‎نوساز و کلیدنخورده  کمتر از نصف این سهم  را  به خود اختصاص داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…