اقیانوس خراش ها به جای آسمان خراش ها

۰
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اقیانوس خراش

اقیانوس خراش ها، آسمان خراش های بلندی هستند که قرار است در زیر آب های اقیانوس ساخته شوند و تعداد زیادی از انسان ها در داخل آن زندگی کنند.

این ایده ای است که ونسان کالیبو (Vincent Callebaut)، معمار بلژیکی، با ارائه طرح های شگفت انگیزی که شکل زندگی آینده را در زیر آب به نمایش می گذارد برای دنیا به ارمغان آورده است.

این معمار، سازه های دوست دار محیط زیست دریایی زیادی را طراحی کرده است که هر یک از آنها می توانند صدها نفر را در خود جای دهند. اقیانوس خراش هایی که وی طراحی کرده است مانند آسمانخراش به نظر می رسند اما با این تفاوت که زیر آب قرار می گیرند.

در ساخت هر اقیانوس خراش از پلاستیک های بازیافتی جمع آوری شده از اقیانوس استفاده می شود و آب برای آشامیدن از طریق نمک‌زدایی آب اقیانوس تامین می شود.

 

ریز جلبک ها ضایعات ارگانیک را بازیافت می کنند و نور سطح آب با استفاده از «زیست تابی» (bioluminescence) به مکان های زندگی زیرآبی می رسد.

اقیانوس خراش ها به لطف سبک طراحی خود اختلالی در حرکات طبیعی آب ایجاد نمی کنند؛ چون به شکل عروس دریایی طراحی شده اند که در برابر امواج بلند، طوفان ها، زلزله ها و دیگر حرکات طبیعی آب مقاومت می کنند.

لایه بیرونی اقیانوس خراش ها، مقاومت بالایی دارند و هر چه از سطح آب به عمق نفوذ می کنند ضخامت بیشتری برای مقابله با افزایش فشار آب می یابند.

اقیانوس خراش ها تا ۲۵۰ طبقه تا عمق یک هزار متری آب نفوذ خواهند کرد. هر مجموعه متشکل از آپارتمان ها، هتل ها، زمین های ورزشی، آزمایشگاه های علمی و امکانات رفاهی و سرگرمی است.

لازم به ذکر است که ocean scrapers (اقیانوس خراش) عبارتی است که به جای skyscraper  به کار می برد و به معنای برج های بلندی است که در زیر آب ساخته می شود.

  • به نظر شما آیا بشر برای تامین محیط بازتر و مناسب تر برای زندگی خود به دل اقیانوس ها و یا کرات و سیارات دگر پناه خواهد برد؟
  • آیا حضور انسان در اعماق اقیانوس ها برای زندگی این محیط های طبیعی دست نخورده را با مشکلات زیست محیطی رو به رو نخواهد کرد؟
  • دیدگاه های خود را با مجله خبری دلتا در میان بگذارید.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…