ریزش شدید معاملات مسکن تهران در مرداد ۹۷!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ریزش شدید معاملات مسکن تهران در مردادماه امسال کاملا” محسوس بوده است. به گفته نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران،  میزان معاملات خرید و فروش مسکن  در مرداد‎ماه  امسال در مقایسه با همین  ماه  در سال گذشته ۹۶ درصد کاهش یافته است .

ریزش معاملات مسکن تهران

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرآنلاین، حسام عقبایی با اشاره به کاهش میزان معاملات خرید و فروش مسکن در بازار پس از افزایش قیمت‌های غیر واقعی اظهار داشت: اوضاع معاملات در  ماه‌های گذشته سیر نزولی کاملا” محسوس داشته  بطوری که میزان معاملات مسکن در تیرماه  امسال در مقایسه با  ماه  پیش از آن  ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه میزان معاملات مسکن در مرداد ماه در مقایسه با تیر ماه امسال ۳۵ درصد کاهش داشته است در عین‎حال افزود: معاملات خرید و فروش  مسکن در مرداد ماه امسال در مقایسه با همین ماه  در سال گذشته کاهش  ۹۶ درصدی را  نشان می‎دهد.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اوضاع  بازار مسکن تا پایان نیمه اول امسال گفت: با توجه به رشد غیر واقعی قیمت‎ها به نظر می‎رسد تا  پایان  شهریور همین  شرایط بر  بازار حاکم  باشد.

عقبایی تاکید کرد: پیش‎بینی می‌شد پس از افزایش قیمت‌ها بازار در ابتدا وارد دوره پیش رکود شود اما برخلاف پیش بینی‌ها هم اکنون بدون ورود به دوره  پیش رکود  وارد  دوره  رکود شده‌است.

او درباره احتمال تغییر قیمت‌ها در بازار مسکن طی چند ماه آینده  اظهار داشت: بعید  است تا پایان شهریور ماه  قیمت‌ها تغییر کند  اما اگر قیمت دلار  و  سکه  کاهش یابد یا حداقل ثابت بماند احتمال می‎رود که  قیمت مسکن هم کاهش یابد.

عقبایی با تاکید بر اینکه بازار مسکن هم اکنون به رکود‎تورمی دچار شده است،‌ تصریح کرد: قیمت کنونی مسکن واقعی نیست و افزایش قیمت‌ها کاملا”  نامتعارف بوده و همین موضوع ریزش شدید  معاملات مسکن را  درپی داشته است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…