قیمت خانه‌های کلنگی با عمر ۳۰ ساله در تهران (+ جدول)

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 خانه‌های کلنگی با عمر بنای حدود ۳۰ سال در تهران، از افزایش بی رویه قیمتها بی‌بهره نمانده‌اند و بسته به منطقه، موقعیت و وضعیت آنها در هر مترمربع، بین سه میلیون و ۵۰۰ تا حدود ۱۵ میلیون تومان گران‎تر شده‎اند.

 photo 2017 07 02 14 10 28 1 قیمت خانه‌های کلنگی با عمر ۳۰ ساله در تهران (+ جدول)

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین: گرانی بیش از حد مسکن باعث شد تا این بخش  پس از ۹ ماه رونق، آغازگر رکودی باشد که ظاهراً تا سال آینده ادامه خواهد یافت. بررسی رفتار بازار مسکن در سه دهه اخیر به خوبی دوره‌های رونق و رکود متوالی را نشان می‌دهد، بطوری که در تازه‌ترین دوره رکود و رونق، بخش مسکن از نیمه دوم سال ۹۲ در یک رکود شدید فرو رفت که کارشناسان این رکود را بی‌سابقه و آن را ناشی از یک گرانی شدید در سال ۹۰ و ۹۱ ارزیابی کرده‎اند.

اگر چه بازار مسکن بعد از ۴ تا ۵ سال در سال ۹۶ همچنان مستعد رشد قیمت بود، اما با کاهش دستوری نرخ‌های سود بانکی در شهریورماه پارسال سرمایه‌ها از بانک‌ها خارج و به سمت مسکن تزریق شد و همین موضوع موجب رشد قیمت مسکن در تهران با یک شیب تند شد.

تاثیر رشد نرخ ارز بر قیمت مسکن بیشتر از کاهش نرخ سود بانکی

کارشناسان اقتصادی معتقدند: بازار ارز، یکی از جایگزین‌‌های بازار مسکن است. بنابراین، افزایش نرخ ارز، جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث می‎شود سرمایه‎گذاران برای ورود به بازار مسکن تمایل نداشته باشند. این امر باعث می‌شود، نه فقط تقاضا برای مسکن کاهش یابد؛ بلکه با کاهش تمایل برای سرمایه‌گذاری در ساخت ‌و‌ساز، همراه شود.

افزایش قیمت خانه‌های کلنگی

آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت معاملات انجام شده آپارتمان‌هایی با عمر بنای ۳۰ سال در مناطق ۲۲گانه شهری تهران طی شهریور ماه ۹۷ است. لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به اعلام سامانه اطلاعات بازار املاک ایران است.

خانه‌ کلنگی

در این باره بیشتر بخوانید:

آپارتمان‌های زیر ۵۰۰ میلیون تومان در تهران (+جدول)

خرید آپارتمان زیر ۲۰۰میلیون در منطقه۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…