طرح ویژه‌ مسکن به رونق بازار مسکن کمک می‌کند

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

طرح ویژه‌ مسکن به رونق بازار مسکن کمک می‌کند و می‌تواند قدرت تسهیلات‌دهی در نظام بانکی را نیز افزایش دهد. به این ترتیب تسهیلات‌گیرندگان از این پس می‌توانند میان روش‌های مختلف تسهیلات‌گیری در حوزه‌ی مسکن، قدرت انتخاب داشته باشند.

به گزارش مجله‌ دلتا و به نقل از صبح تهران، این طرح در بانک ملی ایران از نیمه‌ی دی ماه سال گذشته رونمایی شد و اوراق آن در اردیبهشت ماه امسال در سه نماد در بازار فرابورس گشایش یافت. خرداد ماه نیز نخستین پرداخت تسهیلات به یکی از متقاضیان صورت گرفت.

متقاضیان استفاده از این تسهیلات می‌توانند با سپرده‌گذاری هر۱۸۲ میلیون ریال به‌ازای هر یک ماه ماندگاری، یک برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن دریافت کنند. هر برگ اوراق قابلیت تبدیل شدن به پنج میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۷.۵ درصد را دارد. در این طرح به مبلغ سپرده‌ی مشتریان ۱۰ درصد سود سالیانه تعلق می‌گیرد.

طرح ویژه مسکن

دریافت تسهیلات با سود ۱۷.۵ درصد به همراه دریافت سود ۱۰ درصد بابت سپرده‌ی بانکی در این طرح، هر متقاضی خرید مسکن را به افتتاح این حساب ترغیب می‌کند.

از دیگر مزایای منحصربه‌فرد طرح مسکن بانک ملی ایران، عدم محاسبه‌ی سن بنا در دریافت تسهیلات بانکی و عدم الزام به دریافت تسهیلات بانکی است.

پیش از این سپرده‌گذاران برای دریافت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن الزام داشتند و حتی پس از مدتی به دلیل عدم استفاده از تسهیلات، امتیازشان از بین می‌رفت. اما طرح ویژه‌ی مسکن بانک ملی ایران این امکان را ایجاد کرده است که مشتری حتی در صورت انصراف از دریافت تسهیلات، نه‌تنها از محل فروش اوراق حق تقدم سود کسب کند؛ بلکه سود حاصل از سپرده‌ی اولیه را نیز با همان نرخ ۱۰ درصد دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…