سفینه‌ای برای ۱۲ هزار کارمند! (+تصاویر)

۰
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه

کار و تفریح در ساختمانی شبیه سفینه‌، ایده‌ای جذاب برای کارمندان آن مجموعه خواهد بود. شرکت اپل در جدیدترین دستاورد خود پا را از گجت‌ها و گوشی‌های هوشمند فراتر گذاشته و سال‌هاست بر پروژه ساخت اپل پارک تمرکز کرده است.

بشقاب پرنده‎ای برای 12 هزار کارمند

به گزارش مجله دلتا برگرفته از ماهنامه ایـران آذین، شرکت اپل در دهه گذشته طیفی گسترده از محصولات جدید را به دنیای تکنولوژی معرفی کرده است که تاثیر نوآوری‌های به کار رفته در آنها در زندگی امروز ما به هیچ وجه قابل انکار نیست.

ساختمان «اپل پارک»  که بیشتر شبیه سفینه‎ای با تکنولوژی های خارق‎العاده است ایده «استیو جابز» مدیرعامل فقید این شرکت است.

«استیو جابز» در آخرین دیدار عمومی خود پیش از مرگش در اکتبر ۲۰۱۱ ، در مورد مرکز جدید اپل گفته بود: ما در حال ساخت بهترین ساختمان اداری دنیا هستیم که از روشهای ساده و ارزان‌ برای ساختن آن استفاده نکرده‎ایم. این مرکز دایره ای شکل، دارای یک فضای باز مجلل است و دور آن مسیری منحنی از جنس شیشه وجود دارد.

اپل پارک

رستورانی با ظرفیت ۲۰۰۰ مشتری

مجموعه «اپل پارک» ۲۶۰ هزار مترمربع مساحت دارد و بنای آن شبیه به یک سفینه‌است که در محل سابق شرکت«اچ پی» ساخته شده است.

از امکانات این مجموعه عظیم می‌توان به مجموعه اداری،استخر،زمین فوتبال المپیک و بسکتبال و مسیرهای پیاده روی و همینطور اتاق‌های ماساژ و سالن‌های نمایش اشاره کرد. «اپل پارک» همچنین شامل یک مرکز تناسب اندام، بخش گیاهان انرژی بخش و یک هکتار باغ‎های زردآلو است. در واقع یکی از جنبه‌های متمایز کننده مرکز جدید اپل،فعالیت ۱۲ هزار کارمند در این ساختمان است.

از دیگر شگفتی‌های این بنا نیز، کافه رستورانی است که در وسط این حلقه قرار دارد که به تنهایی می‎تواند در حدود دو هزار مشتری را در خود جای دهد.

1 51 سفینه‌ای برای 12 هزار کارمند! (+تصاویر)

تالار کنفرانس استیو جابز

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفینه‌ «استیوجابز» می‌توان به  تالار کنفرانس هزار نفری آن اشاره کرد که به یادبود موسس اپل، «استیو جابز» نام‌گذاری شده و روی یک تپه در محوطه اپل پارک قرار دارد و یقینا محل رونمایی از محصولات آینده شرکت خواهد بود.

 همچنین سالن آسانسوری شیشه‌ای این مجموعه در نوع خود بی‌نظیر است زیرا هنگام سوار شدن در آن احساس می کنید روی هوا هستید.

تالار کنفرانس

پارکینگ ویژه معلولان

پارکینگ ساختمان می‎تواند  همزمان ۱۴ هزار و ۲۰۰ خودرو را سرویس دهی کند. خوشبختانه «استیو جابز» قول داده بود به تعداد کافی جای پارک برای افراد معلول باشد. چرا که بر اساس زندگینامه‎اش، او عادت داشت خودروی خود را در محل معلولان پارک کند.

 ساختمان پارکینگ شامل چهار طبقه فوقانی و سه طبقه در زیرزمین، نه فقط بسیار بزرگ و جادار است؛ بلکه به طور منظم توسط حسگرها و برنامه های کامپیوتری محل های پارک خودرو و ترافیک پارکینگ نظارت  می‎شود. این ساختمان از ۳۰۰ جایگاه شارژ خودرو و دو هزار جایگاه دوچرخه بهره مند است که در «سیلیکون ولی» نظیر ندارد.

اپل به منظور رفاه حال کارمندان، هزار دستگاه دوچرخه و دوهزار جای پارک ویژه برای رفت و آمد کارمندان از پارکینگ به داخل ساختمان، اختصاص داده است.

شایان ذکر است هزینه ساخت  «اپل پارک» حدود ۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

پارکینگ ویژه معلولین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…