شناسایی ساخت‌وساز های غیرمجاز در چند دقیقه

۰
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شناسایی ساخت‌وساز های غیرمجاز در چند دقیقه بطور قطع  با روشهای امروزی غیرممکن و دست نیافتنی است اما یک شرکت چینی به تازگی این مشکل را حل کرده است.

شناسایی ساخت‌وساز های غیرمجاز

به گزارش مجله دلتا، بسیاری از ساخت‌وسازهایی که در شهرهای مختلف کشور و همچنین در سطح جهان انجام می‌شود، مطابق با معیارهای شهرداری آن منطقه نیست و استانداردهای لازم در ساخت آن رعایت نمی‌شود.

همین بی‎توجهی به اصول اولیه، باعث افزایش مشکلات شهری به ویژه در کلانشهر تهران شده است. البته مشکل ساخت‌وسازهای غیرقانونی فقط در ایران اتفاق نمی‎افتد. در بسیاری از شهرهای مختلف جهان نیز، ساخت‌وسازهای غیرمجاز و ساختمان‌های غیراصولی، نه فقط مشکلاتی را در ایجاد سیستم‌های منظم شهری برای شهرداری‌ها به وجود می‌آورد بلکه امنیت حریم شخصی خانواده‌ها و در بسیاری موارد، زشت شدن چهره شهرها را در پی داشته است.

این در حالی است که شناسایی اینگونه موارد غیرقانونی توسط کارشناسان، سخت و بسیار زمان‌بر است. حال اگر سهل‌انگاری، قانون‌شکنی و تخلف‎های سازندگان و ناظران براین ساخت‎و‎ساز‎ها را نیز به این موارد اضافه کنیم باید عطای “شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز” را به لقای آن ببخشیم.

به همین دلیل در بیشتر مواقع، شناسایی ساخت‌وسازهای غیرقانونی برای مسئولان دشوار و روندی طولانی برای اثبات غیرمجاز بودن برخی از این ساختمان‌ها در پیش است.

اختراع چینی‎ها برای شناسایی ساخت‎و‎سازهای غیرقانونی

اما به تازگی در کشور چین روشی ابداع شده که از طریق آن هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز به راحتی و در کمترین زمان ممکن شناسایی می‌شود.

چینی‌ها در این روش که مبتنی بر هوش مصنوعی است با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و رصد مناطق مختلف، به راحتی هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی در سطح شهر را شناسایی کرده و در سیستم علامت‌گذاری می‌کند.

در واقع کارمندان دولت می‌توانند با استفاده از ماهواره«Gaofen-6» که به تازگی راه‌اندازی شده است تصاویری با وضوح بالا ازسطح شهر گرفته و با نمونه‌های پیشین مقایسه و تغییرات را مشاهده کنند.

این سیستم جدید که بسیار سریع‌تر و کارآمدتر ازکارشناسان این بخش عمل می‌کند فقط طی چند دقیقه و با رصد ماهواره‌ای«Gaofen-6»، تمام ساخت‎وسازهای غیرقانونی را شناسایی می‌کند.

به این ترتیب دولت با شناسایی اینگونه موارد غیرمجاز، از طریق روش یاد شده، هرگونه ساخت‌وسازهای غیرقانونی را مشخص و  کار سازندگان را متوقف می‌کند. این در حالی است که کارشناسان برای شناسایی اینگونه تخلفات بدون استفاده از این روش ابداعی به  سه ماه  زمان نیاز داشتند.

هم اکنون، «زیبو» در چین نخستین شهری است که از این  روش برای شناسایی هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی استفاده می‌کند.

به گفته شرکت سازنده این ابزار، می‌توان از تصاویر ماهواره‌ای برای نظارت بر موارد بیشتری از قبیل جنگل، حفاظت از محیط‌زیست و استفاده از منابع آبی نیز استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…