بازار سرد معاملات مسکن در تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار معاملات مسکن تهران سرد و بی روح است .آمار اولیه حاکیست در مرداد ۹۷، معاملات مسکن در مقایسه با تیر ماه امسال ۱۳ در صد کاهش داشته است .

بازار سرد معاملات مسکن
به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، گزارش‌ها از بنگاه‎های املاک و سامانه‌های ثبت قراردادها نشان می‎دهد بازار خرید و فروش ملک در مرداد چنگی به دل نزده است.

کاهش معاملات مسکن در مرداد ۹۷

آمار معاملات انجام‎شده گویای آنست که تا  ۲۶ مرداد امسال ۸۵۱۸  مورد مبایعه‎نامه در تهران امضا شده که در مقایسه با تیرماه ۱۳ درصد کاهش داشته است .
بررسی‎های صورت گرفته حاکیست، در ۱۱ منطقه تهران اوضاع معاملات به نسبت بهتر بوده است.  مناطق ۵، ۴، ۲، ۱۰، ۱۴، ۷، ۸، ۱۵، ۱۱، ۳ و ۱  بیشترین تعداد معاملات مسکن شهر تهران یعنی حدود ۷۵ درصد قرارداد ها را به خود اختصاص داده‎اند .

تا ۲۶ مرداد، بیشترین تعداد مبایعه‎نامه در منطقه ۵ با ۱۱۵۰ مورد به امضا رسیده و منطقه چهار با ۸۰۰ مورد در رتبه دوم قرار دارد. در منطقه یک، تعداد معاملات ۳۰ درصد کاهش داشته و تا ۲۶ مرداد در این منطقه  بالغ  بر ۴۰۰ مورد معامله انجام شده است.

اما کمترین تعداد معاملات به ترتیب در مناطق ۶، ۱۳، ۱۲، ۹، ۱۸، ۱۷، ۲۱، ۱۶، ۲۲، ۱۹ و ۲۰ صورت گرفته‎است. در منطقه ۲۰ فقط ۲ مورد خرید و فروش ثبت ، در حالی که در منطقه ۶ بالغ بر ۳۵۰ قرارداد امضا شده است.

رکود در انتظار بازار مسکن

به گفته نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران معاملات مسکن در تهران در مرداد‎ نسبت به تیرماه تفاوتی نکرده و اگر کمتر نشده ، بیشتر هم نشده است.

حسام عقبایی با اشاره به اختلاف حدود ۱۰۰ درصدی افزایش قیمت مسکن نسبت به سکه و ارز گفت: این اختلاف با همین نسبت تا پنج شش ماه آینده پیش می‌رود.

به گفته وی، رشد بازارهای موازی وقتی زیاد می‌شود قیمت‎خانه هم افزایش می‎یابد. بطور مثال اگر سکه ۲۰۰ درصد ر شد کند باید توقع داشت که رشد مسکن هم حدود ۸۰ درصد شود، اما نتیجه آن رکود بخش مسکن خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…