اجاره‎خانه، بیش از حد افزایش یافته‎است!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اجاره‎خانه بیش از حد افزایش داشته است. اگر چه وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‎است طرح‌هایی برای کنترل رشد اجاره‎بها در دستور‎کار دارد، اما فعالان بازار برخوردهای تعزیری را بی‌فایده می‎دانند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، برغم برگزاری همایش تلاش وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار اجاره‎بها اما آنچه در عمل روی داد، افزایش روزافزون نرخ اجاره‎خانه با وجود تثبیت قیمت مسکن در بخش خرید و فروش است.

افزایش اجاره‎خانه

آپارتمان‎های اجاره‎‎ای مناسب، کم  و گران است

برخی از شهروندان با اشاره به افزایش تقریبا زیاد نرخ قراردادهای اجاره در سه هفته گذشته می‎گویند: اگرچه بسیاری از آپارتمان‎های موجود از نظر امکانات مانند آسانسور، پارکینگ و محله مناسب خانوار، قابل قبول هستند ، اما بسیار گرانند و اگر قیمت اجاره ماهانه آپارتمانی نیز مناسب باشد، به دلیل آن است که بدون آسانسور و پارکینگ است.

قیمت‎های نجومی واحد‎های مسکونی در محله‎های اداری و تجاری

یکی از مشاوران املاک دریکی از مناطق به نسبت گران‎قیمت تهران در خیابان شهید بهشتی گفت: این محله اداری و تجاری ، با استقبال بسیار زوج‎های جوان کارمند و تحصیلکرده که تمایل داشتند محل سکونتشان نزدیک محل کارشان باشد رو به رو است .اما آنها وقتی از قیمت ها با خبرمی‎شوند، ترجیح می‎دهند در مناطق دورتر یا ارزان تر سکونت کنند.

او با بیان اینکه در کمتر از یک ماه اخیر باز هم شاهد افزایش اجاره ها در محلات و مناطق پُرطرفدار  پایتخت بوده‎ایم، افزود: از دیگر علل افزایش اجاره‎بها، مبهم بودن آینده بازارمسکن است که سبب شده بسیاری از موجران که در سال‎های گذشته در پی مستأجر می‎دویدند، امسال از عرضه ملک خود برای اجاره خودداری می‎کنند که این موضوع سبب کم‎شدن آپارتمان های اجاره‎ای و در نهایت افزایش متقاضیان شده است.

فاصله زیاد درآمد مستأجران با رشد اجاره‎بها

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران درباره افزایش اجاره‎ها در روزهای اخیر گفت:  قیمت خانه اصلی‎ترین شاخص تعیین اجاره‎بهاست و قیمت ها نیز نزدیک به ۵۵ درصد در مقایسه با پارسال افزایش داشته است، بنابراین موجران هم توقع دارند ا‎جاره‎بهای  واحدهای مسکونی شان متناسب با قیمت مسکن افزایش یابد .

حسام عقبایی افزود: ازسوی دیگر درآمد مستأجران متناسب با رشد قیمت در بازار رهن و اجاره نیست. به این معنا که نمی‎توانند درآمد خود را با میزان افزایش اجاره بها تطبیق دهند.

احتمال کاهش قیمت‎ها در مهرماه

عقبایی با بیان اینکه گزارش‎هایی دریافت کرده‎ایم که اجاره‎بها بیشتر از آنچه گفته می‎شود، افزایش یافته است افزود: دلیل این رویداد قرار گرفتن در فصل جا بجایی خانوارهاست که از اواخر خرداد آغاز شده و تا نیمه های شهریور طول می‎کشد و این روند افزایش اجاره ها تا پایان فصل جا بجایی ها ادامه می‎یابد.

وی تأکید کرد: پیش بینی می‎شود همزمان با آغاز مهر ماه، تا ۱۵ درصد از نرخ اجاره‎بها نسبت به تابستان کاسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…