معاملات خانه‎های گران متوقف شد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاملات خانه‎های گران متوقف شد.قیمت‎های گران و غیر منطقی، از عوامل اصلی احتمال بازگشت رکود به بازار مسکن است. قیمت های غیر منطقی در روزهای اخیر باعث شده است که خرید و فروش خانه در برخی از مناطق تهران به نسبت متوقف شود.

معاملات خانه‎های گران

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای‌‌اقتصاد، با وجود اینکه پس از افزایش نسبی قیمت‎خانه در تیر ماه، نشانه‎هایی ‌از توقف افزایش قیمت‌ها در بازار دیده شد، اما عده‌ای از فروشند‌ه‌ها با این تصور که افزایش ماهانه قیمت خانه مانند چند ماه پیش ادامه خواهد داشت،  بازهم قیمت خود را نسبت به قیمت‌های تیر ماه افزایش داده‌اند.

خریداران، از آپارتمان‎های گران استقبال نکرده اند

بررسی ها ازخریداران‎خانه در بازار مسکن نشان می‌دهد، آنها به آپارتمان‌های گران‌تر از ارزش واقعی بر پایه قیمت تیرماه توجهی ندارند. به معنای دیگر تب خرید ملک به هر قیمت ممکن که در ماه‌های اردیبهشت و خرداد در بازار مسکن حاکم بود، اکنون تقریبا از بین رفته است.

اما حضور خریداران خانه در بازارهنوز پررنگ است، وآنها فقط مایل به خرید آپارتمان‌های «به‌قیمت» هستند و برای خرید عجله نمی‎کنند و ترجیح می‌دهند به اندازه کافی جست‌‎وجو کرده و آپارتمان به قیمت خریداری کنند.

با بررسی موردی منطقه ۱۳ ادعای مشاوران املاک مبنی بر « توقف نسبی معاملات مسکن با قیمت‌های گران و فراتر از ارزش آپارتمان طبق قیمت آخرین معاملات در تیر ماه» تایید می‎شود.

 منطقه ۱۳ از ابتدای امسال تاکنون با ۳۰ درصد افزایش قیمت میانگین معاملات ماهانه روبه ‌رو شده‎است، اما عده‌ای از فروشندگان همچنان انتظار افزایش قیمت دارند و قیمت پیشنهادی فروش را بیش از ارزش واقعی ملک خود اعلام می‌کنند.

از آنجا که این آپارتمان‌ها چند هفته‎ای است که درانتظار فروش هستند در حالی که آپارتمان‌های به‌قیمت در همین منطقه در کمتر از ۴۸ ساعت معامله می‎شوند، نشان دهنده آن است که، توقف معاملات فقط مربوط به آپارتمان‌هایی است که با قیمت گران و غیر منطقی پیشنهاد شده‎اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…