مهار افزایش اجاره‎بها در دستان چه کسی است ؟

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مهار افزایش اجاره‎بها در دستان چه کسی است ؟ بازار مسکن این روزها  در بخش‎های خرید و رهن واجاره تحت تاثیر افزایش نرخ ارز و طلا قرار گرفته است . موجران قیمت‌ها را همپای تورم نرخ ارز افزایش داده و دربازاری که نظارت نمی‎شود، مستاجران باید هزینه بیشتری را بپردازند.

مهار افزایش اجاره‎بها

گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین حاکیست، بنا بر آمار بانک مرکزی نرخ اجاره‌ در پایتخت طی تیرماه امسال در مقایسه با همین ماه در سال گذشته ۱۳.۶ درصد افزایش یافته ‌اما ظاهرا” افزایش ها بیشتر از این میزان است.

گزارشهای میدانی از بازار اجاره درمناطق مختلف شهرتهران نشان می‎دهد که ارزان‌ترین خانه‌ها در منطقه ۱۸ با اجاره‌بهای ماهانه برای آپارتمان ۵۰ تا ۶۰ متری  کمتر از ۱میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید:

اجاره‎بهای خانه در کدام مناطق تهران ارزان‎تر است ؟

در محله های منطقه ۱۶تهران اجاره یک آپارتمان ۵۰-۶۰ متری  ۱۰ تا۱۵میلیون تومان برای رهن و حدود یک ‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای اجاره تعیین شده است .

در منطقه ۶ تهران به سختی می‌توان خانه‌ای ۵۰ متری با اجاره کمتر از دو میلیون تومان پیدا کرد و اگر هم پیدا شود رهن آن حدود ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.

کلید حل مشکلات در دستان چه ‎کسی است؟

به گفته بسیاری از مشاوران املاک موجران تعیین کننده نرخ اجاره‌بها هستند و مستاجران هم چاره‌ای جز قبول این نرخ ها را ندارند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران نیز می گوید: با توجه به اوضاع نابسامان اقتصاد کشور مالکان حق دارند اجاره‌ را افزایش دهند و این روند، طبیعی و متاثر از بازار ارز و سکه کشور است.

کارشناسان بازار مسکن چه می گویند؟

کارشناسان می‎گویند:اقدامات نظارتی هیچگاه موفقیت آمیز نبوده است.یک مشاور املاک اما زیاده‌خواهی مستاجران را عامل افزایش اجاره‎بها می‌داند و معتقد است: اگر مستاجران از پرداخت اجاره‎بهای غیر منطقی مالکان خودداری کنند ناگزیر قیمت‌ها کاهش می‎یابد.

در عین حال آن‎ها کلید حل مشکل را در دست دولت می‎دانند و معتقدند: دولت با کنترل نوسان های بازار ارز و طلا و با ارائه تسهیلات و کاهش قیمت زمین می‌تواند تا حدودی افزایش قیمت‎ها را مهار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…