آپارتمان‌های اجاره‎ای گران‌‎، بدون متقاضی است

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آپارتمان‎های اجاره‎ای گران بدون متقاضی است. چند روزی بیشتر به پایان دومین ماه تابستان باقی نمانده و بازار رهن و اجاره آپارتمان‌های مسکونی سرد و بی روح شده و از شور حالی که در تیر ماه گذشته داشت، افتاده است.

آپارتمان‎های اجاره‎ای گران
به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی های میدانی از مشاوران املاک نشان می‌دهد  در چند روز اخیر مستاجران به پرداخت اجاره‌های سرسام‌آور تمایل ندارند. به معنای دقیق‌تر، ناتوانی آنها در پرداخت اجاره‎بها پیشنهادی موجران، سرانجام موجب تعدیل در قیمت رهن و اجاره آپارتمان‎های اجاره‎ای گران مورد درخواست موجران شده است و فقط در این صورت به عقد قرارداد منجر می‌شود.
بسیاری از موجرانی که آپارتمان‎اجاره ای خود را با مبالغی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش در مقایسه با اجاره پارسال آگهی کرده‎اند، پس از سپری شدن دوره انتظار طولانی، سرانجام ناگزیر شده اند با کاهش دست‌کم ۲۰ درصد در اجاره پیشنهادی ملک خود، موفق شوند با مستاجران قرارداد اجاره ببندند.

بر اساس آمارهای اولیه از سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، از ابتدای مردادماه تاکنون ۴ هزار مورد قرارداد اجاره بسته شده است. این قرارداد‎ها با تبدیل ودیعه به اجاره ماهانه تایید این موضوع است که اجاره نهایی ماهانه ۸۰ درصد از این املاک تا ۴ میلیون تومان بوده است.

در این میان، حدود ۲۶۰۰ آپارتمان با اجاره ماهانه تا ۳ میلیون تومان پس از تبدیل ودیعه با فرمول منطقی (یک میلیون تومان رهن معادل ۳۰ هزار تومان اجاره ) در اختیار مستاجران قرار گرفته است .

به این ترتیب به نظر می‌رسد در مرداد ماه امسال سهم قراردادهای اجاره با قیمت‎های  معقول چشمگیر بوده است.

آمارهای ارائه شده  همچنین سردی و سستی زود هنگام و حرکت به سمت رکود دربازار آپارتمان‌های اجاره‎ای گران‌قیمت را اثبات می‌کند، چرا که سهم اینگونه آپارتمان ها از کل قراردادهای اجاره بسته شده درماه کنونی حداکثر به ۲۰ درصد رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…