ممنوعیت فروش خانه به خارجی‌ها در نیوزیلند

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دولت نیوزلند با تصویب قانونی جدید، فروش خانه را به خارجی‌هایی که مقیم این کشور نیستند ممنوع کرد.

ممنوعیت فروش خانه به خارجی‌ها

به گزارش مجله دلتا، قیمت خانه در نیوزلند طی ۱۰ سال گذشته افزایش بی‌سابقه‌ ۶۰ درصدی را تجربه کرده به گونه‌ای که، خرید خانه برای بسیاری از مردم این کشور به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است. در «اوکلند»که بزرگترین شهر این کشور محسوب می‌شود بهای خانه دو برابر شده است.

بر همین اساس، دولت این کشور با تصویب قانونی جدید فروش خانه را به خارجی‌هایی که مقیم این کشور نیستند  ممنوع کرده است.

البته این ممنوعیت فقط شامل کسانی می‌شود که در خارج از خاک نیوزیلند اقامت دارند. همچنین  شهروندان استرالیایی و سنگاپوری به سبب پیمان‌های تجارت آزاد میان نیوزیلند با کشورشان از این قانون  معاف هستند.

دلیل گرانی مسکن در نیوزلند

بهره کم وام مسکن، عرضه محدود خانه‌های نوساز و موج مهاجرت به نیوزیلند از دلایل اوج گرفتن قیمت خانه طی یک دهه گذشته اعلام شده است. این قانون جدید چهارشنبه ۱۵ اوت در پارلمان نیوزیلند به رای گذاشته شد و در نهایت با ۶۳ رای موافق در برابر ۵۷ رای مخالف به تصویب رسید.

این لایحه جدید، که به «متمم سرمایه‌گذاری خارجی» شهرت یافته است، غیرمقیم‌ها را از خرید بیشتر خانه‌های موجود در بازار مسکن نیوزیلند منع می‌کند. این در حالی است که آنها می‌توانند به طور محدود در پروژه‌های جدید مجتمع‌های آپارتمانی بزرگ سرمایه‌گذاری کنند.

مسکن در نیوزلند

 

مشمولان قانون ممنوعیت خرید خانه در نیوزلند

شایان ذکر است که بر اساس قانون جدید، خارجی‌هایی که مقیم نیوزیلند هستند، اما هنوز شهروند این کشور محسوب نمی‌شوند مشمول این قانون نیستند.

«دیوید پارکر» وزیر اقتصاد و توسعه نیوزیلند با تاکید بر اینکه تصویب این لایحه گامی بزرگ و اساسی در کنترل بازار مسکن خواهد بود گفت “دولت معتقد است:« نیوزیلند نباید عرصه‌ای برای سودای ثروتمندان خارجی شود. چه یک بنای دم ساحل و کنار دریا باشد و چه یک خانه در حومه شهر، ما باید مطمئن شویم که بازار مسکن ما متاثر از داخل نیوزیلند ونه بازار‌های بین‌المللی و خارجی است.»

دیوید پارکر

قانون ممنوعیت فروش خانه به خارجی‎ها در نیوزیلند در حالی تصویب شده است که مخالفان دولت نیوزیلند این مصوبه را غیرضروری و احتمالا بی‌تاثیر می‌دانند.

این گزارش حاکیست، بخشی قابل توجه از سرمایه‌گذاران خارجی غیرمقیم در نیوزیلند ثروتمندان چینی هستند که در پی خارج کردن دارایی‌هایی خود از کشورشان هستند و در دو دهه گذشته کشورهایی، چون کانادا، استرالیا و نیوزیلند را برای سرمایه‌گذاری مناسب دیده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…