خانه بخریم یا نخریم، مشاوران املاک چه می‎گویند؟

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

خانه بخریم یا نخریم؟ این پرسش خریداران خانه است که این روزها با بازار مسکن بی ثبات روبه رو شده‎اند. واقعیت این است که، قیمت خانه از ابتدای سال ۹۷ افزایشی چشمگیرداشته است. در تیر ماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع خانه درتهران ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شد و آمار بانک مرکزی افزایش ۵۴ درصدی قیمت خانه در مقایسه با تیرماه پارسال را تایید کرده است.

در این شرایط و در حالی که خریداران نگران افزایش بیشتر قیمت خانه هستند، پرسش این است که آیا این روند افزایش متوقف می‎شود یا الان زمان خرید خانه است؟

خانه بخریم

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین ، میانگین قیمت خرید و فروش خانه در تهران در تیرماه امسال درمقایسه با ماه پیش از آن و همین ماه در سال گذشته به ترتیب، ۷.۱ و ۵۴.۲ درصد افزایش یافته است اما آمارها از کاهش ۹.۲ و ۷.۰ درصدی تعداد معاملات خانه در مقایسه با تیر ماه امسال و همین ماه در سال گذشته خبر می‌دهند.

احتمال کاهش قیمت‌ها منتفی است

یک مشاور املاک می گوید: آینده بازارمسکن تا حد بسیار زیادی به برنامه ها و بحران‌های سیاسی پیش روی کشور بستگی دارد، اما اینکه فکر کنیم قیمت‌ها کاهش خواهد یافت، تجربه سال های گذشته نشان می دهد که کاهش قیمت ها غیرممکن است.

هر چه زودتر خرید کنید

مشاور املاک دیگری درمنطقه گیشا با تاکید برکاهش ارزش پول رسمی کشور و افزایش نرخ دلار، می‎گوید:دلیلی برای کاهش قیمت خانه وجود ندارد. وی معتقد‎است : به افرادی که قصد خرید دارند و مبلغی را برای این کار در نظر گرفته‎اند توصیه می‌‎شود هر چه زود تر خانه مورد نظر خود را خریداری کنند.

چاره گرانی نخریدن است

مشاور املاک دیگری در منطقه مجیدیه نیز گفت: تجربه ثابت کرده‌است که معمولا بالا رفتن قیمت‌ها مقطعی است و دوباره بازار آرام خواهد شد.
او افزود: شاید این روند یکسال ونیم طول بکشد، اما بهتر است مردم خرید و فروش نکنند زیرا چاره گرانی نخریدن است!

آینده بازار مسکن، روشن نیست

یک مشاور املاک در منطقه بهشتی که تجربه ای ۲۴ ساله در این شغل دارد نیز می گوید: به نظر من قیمت‌ها بالاتر می‌رود اما پایین نمی‌آید مگر اینکه دولت برنامه ‎ی برای ارزان‎تر شدن قیمت خانه داشته باشد.
در منطقه صادقیه نیز مشاور دیگری معتقد است : خریداران با صاحبان ملک برسر قیمت چانه نمی‌زنند زیرا می‌دانند قیمت‌ها لحظه به لحظه تغییر می‌کند و ما هم به آن‌ها پیشنهاد می‎کنیم که خرید امروز بطور قطع ، بهتر از فردا است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…