تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی ، متناسب شرایط متقاضیان نیست

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تسهیلات 120 میلیون تومانی

تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی ، متناسب شرایط متقاضیان نیست. عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌ سازان با بیان این جمله گفت: «طرح تسهیلات ۱۲۰میلیون تومانی که بانک مرکزی به تازگی آن را رونمایی کرده است، تقاضای خرید را به طور مقطعی تحریک می‌کند و تاثیری درازمدت ندارد.»

به گزارش مجله‎ی دلتا ایرج رهبر درباره تاثیرتسهیلات تازه بخش مسکن گفت:« تسهیلات بخش مسکن درحالی تعریف می شود که با شرایط متقاضیان همخوانی ندارد. تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی زوج ها هم که به تازگی رونمایی شده است باشرایط متقاضیان مناسب نیست.وی با بیان اینکه دوره بازپرداخت نرخ سود این تسهیلات از جمله عواملی است که با شرایط متقضیان همخوان نیست افزود:«درکشورهای پیشرفته دنیا مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن بین ۲۰ تا ۳۰ سال است و درکشورما تسهیلات ،اغلب دردوره های کمتر از ۱۲ سال پرداخت می شود و همین موضوع باعث خواهد شد که خانواده ها توانایی بازپرداخت وام های مسکن را نداشته باشند.»
این عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان با اشاره به اینکه دربخش مسکن می بایست برای متقاضیان «پس انداز معکوس» تعریف شود، اظهارداشت: «برای کمک خریداران مسکن می بایست تسهیلات به نحوی تخصیص یابد که خریدارمجبوربه پس انداز نباشد، زیرا اغلب این افراد یا مستاجرند و یا شرایط پس انداز ندارند. اما اگرتسهیلات بانکی دراختیار سازنده قرارگیرد و پس ازساخت ،خریدارفقط اقساط را بپردازد، رونق دربخش مسکن ایجاد می شود.»

وی با انتقاد ازاینکه طرح های ساخت مسکن طی چندسال اخیرکاهش  داشته است، گفت: «آمارنشان می دهد که دربخش مسکن سالانه به یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم، در صورتی که درطرح هایی که اجرا می شود گاهی فقط ۱۰ درصد این نیاز، خانه ساخته می شود. این موضوع می تواند به انباشت تقاضا منجرشود و درآینده آثاری ناخوشایند بربخش مسکن خواهد داشت.»

با صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا، از آخرین تحولات بازار ملک آگاه خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…