۱۰روش کاهش استرس با تغییر دکوراسیون

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
امروزه علم ثابت کرده است که دکوراسیون خانه می تواند در ایجاد یا کاهش استرس نقش بسیار مهمی را ایفا کند.
10 روش کاهش استرس

۱۰روش کاهش استرس با تغییر دکوراسیون را بیاموزید، به کار ببندید و اضطراب‌‌های روزمره را از بین ببرید.

۱- گلدان نگه دارید

در خانه‌تان حتما گل و گیاه داشته باشید. یافته‌های علم روان‌شناسی ثابت کرده است که نگهداری از گلدان باعث کاهش استرس روزمره می‌شود. در چشم‌اندازهای مختلف خانه گلدان بگذارید. حتی اگر امکان نگهداری از گیاهان حساس را ندارید، آنتاریوم‌های ساده‌ای بسازید.

10 روش کاهش استرس

۲- دیوارهای خانه را آبی کنید

اگر جزو کسانی هستید که به رنگ‌های روشن و چشم‌گیر علاقه‌مندند، بدانید که رنگ آبی دیوارها قاتل اضطراب‌های روزمره است. رنگ آبی فشار خون را کاهش می‌دهد و به‌ویژه برای اتاق خواب بهترین گزینه به شمار می‌رود.

قفسه در دکوراسیون

۳- فضا‌های خالی ایجاد کنید

پر کردن خانه با انبوهی از کتاب‌‌ها و وسایل دیگر باعث افزایش ترشح کورتیزول _هورمون استرس_ می‌شود. بنابراین تا می‌توانید وسایل اضافی را بسته‌بندی کنید و کنار بگذارید. بعد از خلوت کردن محیط، اثر شگفت‌انگیز این کار را احساس می‌کنید.

مبلمان ساده

۴- طرح‌ های ساده انتخاب کنید

همان‌طور که شلختگی باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول و بالا رفتن استرس می‌شود، استفاده از طرح‌های شلوغ در پرده و روکش مبل هم می‌تواند آرامش‌تان را برهم بزند. بهتر است قید طرح‌های خالخالی و راه‌راه را بزنید و سراغ طرح‌های ساده‌تر بروید.

کمد دیواری

۵- تکنولوژی را از دیدرس خارج کنید

تلویزیون‎های مبله را یادتان هست؟ حسنشان این بود که وقتی کسی تماشایشان نمی‌کرد، درها به روی آن بسته می‌شد. شما هم اگر دچار استرس هستید، لازم است عادت تلویزیون همیشه‌روشن را از سرتان بیندازید و میزتلویزیون‌های دردار یا کمدی قدیم را سفارش بدهید.

گل در دکوراسیون

۶- گل بخرید

یکی دیگر از ۱۰روش کاهش استرس در خانه استفاده از گلهای طبیعی است. حتما حس آرامشی را که از تماشای گل و سبزه تجربه کرده‌اید. اما لازم نیست برای تجربه‌ی مکرر آن حتما به پیک‌نیک یا پارک بروید. حضور یک گلدان گل طبیعی در منزل ضمن اینکه جلوه‌ی زیبایی به خانه می‌دهد، تا حد زیادی هم از میزان استرس می‌کاهد.

دکوراسیون اتاق خواب

۷- تخت خواب را جای درستی بگذارید

بر اساس فنگ شویی تخت‌خوابتان را باید در جهت مخالف در اتاق قرار بدهید. البته منظور این نیست که باید درست مخالف در باشد. زاویه‌ای را انتخاب کنید که حین استراحت بیشترین فاصله را از در و سر و صداهای بیرون از آن داشته باشد.

نور در دکوراسیون داخلی

۸- پنجره را باز کنید

محققان دانشگاه پیتسبورگ دریافته‌اند که وقتی بیماران در بیمارستان نور طبیعی داشته‌اند، استرس و درد کمتری داشته‌اند. پس پرده‌ها را کنار بزنید و پنجره‌های خانه‌تان را باز کنید و بگذارید که احساس هوایی بخورد.

دکوراسیون داخلی

۹- دسته گل اسطخدوس بپیچید

استشمام عطر اسطخدوس آرامش و حال خوشی ایجاد می‌کند و میتواند جزو ۱۰روش کاهش استرس به حساب آید. اگر می‌توانید، دسته‌ گل اسطخدوس تهیه کنید و در اتاق خوابتان بگذارید. در غیر این صورت هم می‌توانید برای حمام یا سرویس‌های بهداشتی از عصاره‌ی اسطخدوس استفاده کنید.

آینه در دکوراسیون داخلی

۱۰- آینه‌ها را جمع کنید

آینه‌ در حمام و دستشویی به‌کارتان می‌آید. اما تحقیقات موسسه‌ی روان‌پزشکی لندن به این نتیجه رسیده است که نگاه‌ کردن مدام در آینه باعث می‌شود بیشتر و بیهوده نگران ظاهرتان باشید. تا جایی که می‌توانید آینه‌های اضافی خانه را جمع کنید. ۱۰ روش کاهش استرس نامبرده شده می توانند به شما در داشتن زندگی مطلوب تر کمک کنند.

منبع:

Ways to Decorate Your Home If You Have Anxiety

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

۲ دیدگاه

  1. Local Alcohol Treatment Centers

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ در ۱:۰۳ ب٫ظ

    Drug Rehab Centers Outpatient Substance Abuse Program

    پاسخ

  2. محمد آراسته فر

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۰۵ ب٫ظ

    روانشناسی در طراحی داخلی حرف اولو میزنه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…