تحریم‎ها بر بازار املاک چه تاثیری می‌گذارند؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تحریم‎ها بر بازار املاک تاثیراتی غیرقابل انکار گذاشته‎اند و همچنان هم خیلی‎ها را نگران آینده کرده است.

«تحریم ها هنوزشروع نشده وضع ملک اینطوریه، اگه تحریم ها اجرا بشه چی میشه؟» احتمالا شما هم این روزها مشابه این جملات را زیاد شنیده‌اید و این سئوال برایتان پیش آمده که اوضاع  بازار مسکن بعد از تحریم‌ها چطور می‌شود و در شرایط فعلی باید برای خرید خانه اقدام کنیم یا دست نگه داریم؟

تحریم‎ها بربازار املاک

 

با شروع تحریم‌های آبان ماه، مسکن گران می‌شود!

خیلی از کارشناسان مسکن معتقدند آینده بازار ملک  اصلا قابل پیش‌بینی نیست و باید دست روی دست گذاشت تا ببینیم در آینده چه اتفاقی روی خواهد داد. اما همیشه کارشناسان و متخصصانی که در شرایط مبهم و  نامعلوم پیش‌بینی‌های دقیق و درستی ارائه می‌دهند، وجود دارند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین ، یک مقام مسئول در معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی که خواست نامش ذکر نشود می‎گوید: «بازار مسکن به تنهایی نمی‌تواند روی قیمت خانه تاثیربگذارد زیرا همه چیز به شرایط آینده سیاسی و بین المللی کشور وابسته است.اگر اعمال تحریم های آمریکا در آبان ماه، شرایط را به گونه ای تغییر دهد که امکان کنترل بازارهای موازی و قیمت سکه و دلار وجود نداشته باشد، مردم به سمت خرید این دو روی آورده و احتمال کاهش قیمت مسکن وجود ندارد.»

این مقام مسئول معتقد است: «اگر کشورهای اروپایی با تحریم‌های آمریکا همراه نشوند؛ بازار سکه و دلار دچار نوسان­ هایی  قابل کنترل خواهد شد. همین اتفاق سبب می‌شود که مردم به سمت خرید ملک روی آورند و قیمت  خانه و آپارتمان تغییر ‌کند.»

گرانی مسکن تحریم

 

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک: باید منتظر تغییر قیمت‌ها باشیم!

آمار اعلام شده مرکز آمار ایران در ۲۴ سال اخیر نشان می دهد، از سال ۷۱  تا سال ۹۴ قیمت خانه در ایران همواره روند افزایشی داشته و ۱۰۴ برابر شده است. حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، علت افزایش قیمت خانه را در چند ماه اخیر کاهش ساخت و ساز در سال‌های قبل می‌داند و می­­گوید: « نبود توازن میان عرضه و تقاضا (تولید و مصرف) در بخش مسکن سبب افزایش قیمتها شده و با توجه به اینکه در ماه های اخیر نیز رویدادی خاص در حوزه تولید رخ نداده­است، بنابر این باز هم باید منتظر تغییرات قیمت خانه و آپارتمان باشیم.»

این کارشناس مسکن معتقد است: «رشد قیمت خانه طی ماههای اخیر در برخی مناطق پایتخت غیر اصولی و نامعقول بوده است که این حباب قیمت باید شکسته شود. ضمن اینکه اگر تولید مسکن افزایش یابد، احتمال شکسته شدن این حباب وجود دارد. او می­افزاید: «خریداران مصرفی خانه و آپارتمان، بهتر است که ملک مورد نظر را خریداری کنند؛ اما آنهایی که برای سرمایه گذاری قصد ورود به این بازار را دارند، به نظر می رسد بازار کنونی ظرفیت افزایش قیمت را ندارد و بهتر است این افراد با ورود خود به این بازار، التهاب جدیدی در قیمت خانه  ایجاد نکنند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…