بالکن خانه را به مکانی زیبا تبدیل کنیم

۳
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از فضاهایی که می توان به شکل مفیدی از آن استفاده کرد بالکن خانه است.
بالکن خانه

بالکن خانه را  چگونه می‎توان به محیطی زیبا و دلچسب تبدیل کنیم؟

در خانه فضاهایی وجود دارد که اغلب از کارایی و تاثیر آنها در بهبود کیفیت زندگی‎مان بی‎خبریم. بالکن، یکی از این فضاها است، فضایی که در بسیاری از خانه‎ها عنوان انباری و محل پنهان کردن دور ریختنی ها مورد استفاده قرار می‎گیرد . بالکن ها فضای مناسب و جذاب برای گذران اوقات فراغت و استفاده از فضای باز بیرون وصرف  یک عصرانه دلچسب در آپارتمان‎ها است و می‎بایست بیشتر به این فضا ها توجه و ازآنها به بهترین نحو استفاده کنیم .

در این مطلب که دکتر یوسفی از کارشناسان وب سایت دلتا برای مجله دلتا تهیه کرده است ،ایده هایی برای بهره گیری ازکاربری های گوناگون بالکن خانه و تراس را بررسی کرده و با شیوه های طراحی دکوراسیون زیبای بالکن و تراس آشنا شویم .

آماده سازی :

یک روز تعطیل را به آماده سازی فضای بالکن خود اختصاص دهیم و در این روز تصمیم بگیریم و سراغ اسباب و اثاثیه انباشته شده در این محیط برویم و به آنها سروسامانی بدهیم و پس از نظافت محیط، برای استفاده از کاربری های  بالکن فکر و برنامه ریزی و ابعاد بالکن و تراس را دقیق اندازه گیری کنیم.

بالکن خانه

طراحی و بر نامه ریزی :

حالا وقت آن است که نخست یک فنجان چای میل و خستگیمان را رفع کنیم و یک خودکار و کاغذ برداریم  و نیاز های خود را از یک بالکن کار آمد یادداشت کنیم به نحوی که با ابعاد و امکانات فضای محیط مطابقت داشته باشد.

همچنین در یادداشت دیگری آنچه راجع به یک بالکن رویایی و ویژگی های آن به ذهنمان می­‎رسد بنویسیم. بعد ازاین دو مرحله در نهایت، یادداشت ها را با هم مقایسه کنیم و موارد ی را که منطقی و با ایده هایمان هماهنگ است نهایی کرده و در اولویت اقدامات خود قرار دهیم تا بتوانیم بهترین ایده ها را برای استفاده از بالکن و تراس طراحی و اجرا کنیم.

بالکن خانه زیبا

ایده هایی برای دکوراسیون بالکن با کاربری های متفاوت :

۱ – طراحی یک بالکن کوچک برای ایجاد فضای مطالعه

خیلی از خانه های امروزی به سبب محدودیت فضا از داشتن یک کتابخانه محروم است. در این شرایط باید در فضای دنج بالکن کتابخانه‎ای مناسب ایجاد کرد. ابتدا باید جایی مناسب برای قفسه کتاب انتخاب و از قفسه‎های چند طبقه بلند و یا یک یا دو طبقه دیواری کوچک که چند کتاب در آن جای می‎گیرد استفاده کنیم.

مطالعه در بالکن

برای نشستن نیز بسته به سلیقه خود می‎توانیم از یک مبل و یک میز عسلی یا فرش همراه با چند گلدان از گیاهان زیبا استفاده کنیم تا افزون بر ایجاد حس تازگی و سرزندگی، از هوای مطلوب محیط لذت ببریم.

۲ – بهره گیری از بالکن به عنوان اتاق کار:

بسیار افرادی که بخشی از کار خود را درخانه انجام می­‎دهند از نداشتن فضای مخصوص کار در محیط خانه گله مندند. در این شرایط، بالکن می­‎تواند محیطی مناسب برای این کار باشد. کافی است میز و صندلی، یک کمد کوچک و نور مناسب را به محیط بالکن اضافه کنیم تا حداقل های لازم برای کار در این محیط فراهم شود. در ضمن، داشتن یک ساعت دیواری، چند گلدان و در صورت امکان یک پارتیشن از جنس شیشه یا پلی کربنات برای جلوگیری از باد و باران و سرما ایجاد کنیم.

بالکن برای اتاق کار

۳ – تبدیل بالکن به کافی شاپ و غذا خوری دلچسب

ما ایرانی ها از  صرف غذا در کنار عزیزانمان لذت می‎بریم و بسیاری از ما حاضر نیستیم به تنهایی غذا بخوریم. از این رو می‎توان با اضافه کردن یک کانتر، چند صندلی، یک باربیکیو دیواری، یک دستگاه قهوه ساز و … فضای بالکن را به مکانی خاص برای ایجاد تنوع در زندگی روزمره خود تبدیل کنیم.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

۳ دیدگاه

  1. کاظمی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۰ ب٫ظ

    عالی سپاس

    پاسخ

  2. صوفی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۰ ب٫ظ

    ممنون عالی

    پاسخ

  3. میلاد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۰ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…