افزایش میانگین نرخ مسکن در تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پرداخت تسهیلات مسکن

به گزارش مجله‎ی دلتا، بانک مرکزی از رشد ۶.۴ درصدی معاملات مسکن شهر تهران و افزایش ۵.۷ درصدی متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی در اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با ماه مشابه پارسال خبر داد.

این گزارش برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی هر ماه تهیه و منتشر می‌ کند.

میزان معاملات و افزایش میانگین نرخ مسکن

تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در اردیبهشت ماه امسال به ۱۶ هزار و ۳۷۴ واحد رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۶.۴ درصد افزایش میانگین نرخ مسکن را نشان می دهد.

افزایش میانگین نرخ مسکن

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا دراین ماه حاکی است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۷.۶ درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده اند.

این سهم در مقایسه با اردیبهشت ماه پارسال ۴.۴ درصد کاهش داشته است  و درمقابل به سهم واحدهای با عمر ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق شهر تهران دراردیبهشت ماه سال ۹۶ حاکی  است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران منطقه ۵ با سهم ۱۶.۱ درصد از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است.

همچنین مناطق ۴ و ۲ به ترتیب با سهم ۱۱.۴ و ۹.۴ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

در مجموع ۷۴ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران مربوط به ۱۰ منطقه ( به ترتیب شامل مناطق ۵ ، ۴، ۲، ۱۴، ۸، ۱۰، ۷، ۱۵، ۱ و ۱۱) بوده و ۱۲ منطقه باقی مانده ۲۶ درصد از تعداد معاملات را از آن خود کرده اند.

منبع: ایرنا

برای آگاهی بیشتر از حال و هوای معاملات آپارتمان در تهران به صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…