موناکو، ثروتمندترین کشور جهان

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
موناکو دومین کشور کوچک جهان پس از کشور واتیکان و هم‌چنین گران ترین کشور در دنیاست. بیشترین جمعیت ثروتمندان جهان در این کشور زندگی می کنند و منطقه خودمختار پادشاهی است.
موناکو، ثروتمندترین کشور کوچک در جهان

کشور موناکو، یک کشور اروپایی است و واحد پول آن، همچون کشورهای دیگر قاره اروپا، یورو است. مردم آن، فرانسوی زبان هستند. جمعیت این کشور، به ۳۶ هزار نفر می رسد. شاید به نظر جمعیت و اندازه این کشور، از یکی از شهرهای داخلی ایران هم کمتر باشد. فراموش نکنید که در موناکو قوانین مالیاتی آزاد و دیدنی هایی وجود دارد که، در کنار مناظر شگفت انگیز و آب‌و‌هوای مطبوعش، این کشور را به بهشتی برای گردشگران ثروتمند، تبدیل کرده است. میزان ۳۰٪ از جمعیت این منطقه را میلیاردرها تشکیل داده‌اند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

موناکو، ثروتمندترین کشور کوچک در جهان

درباره موناکو

موناکو با مساحت ۲ کیلومتر مربعی خود، دومین کشور کوچک جهان پس از کشور واتیکان محسوب می‌شود. موناکو از لحاظ موقعیت جغرافیایی، شبه جزیره‌ای‌ست که تنها در شمال آن می‌توانید کشور فرانسه را ببینید. موناکو از شرایط جوی بحری و معتدلی برخوردار است. این منطقه از میانگین دمای ۸ درجه در روزهای سرد سال و میانگین دمای ۲۶ درجه در روزهای گرم سال بهره می‌برد.

دیدنی های فرانسه

حمل و نقل در موناکو

از آن‌جا که موناکو کشور کوچکی است، فقط ۵ خط اتوبوس دارد. یکی از این خط‌وط، مردم این کشور را به شهر نیس فرانسه و دیگری به منتون مرتبط می‌کند. راه‌های حمل و نقل در این کشور از طریق هوایی، آبی ، راه آهن و جاده است.

 

قصر شاهزاده موناکو

قصر شاهزاده آن، با موقعیتی که دارد، بسیار جالب توجه است. این قصر، مشرف به دریا، در شبیه جزیره “لِ روچر” قرار گرفته و محل اقامت خاندان اشرافی گیرمالدی است. در این قصر می‌توانید چشم انداز پانورمایی از اطراف آن را مشاهده کنید. هنوز هم در این قصر، شاهزاده و خانواده اش اقامت دارند. زمانی که پرچم روی برج برافراشته نیست گردشگران می توانند از آن بازدید کنند، اما اگر این پرچم روی برج قرار بگیرد، به معنی حضور شاهزاده در اتاق‌های سلطنتی آن است.

موناکو، ثروتمندترین کشور کوچک در جهان

جشنواره های موناکو

این کشور سالانه میزبان جشنواره‌های ویژه‌ای در زمینه‌های هنری است. ادبیات، موسیقی، هنرهای معاصر و جشنواره‌هایی چون: سیرک و تئاتر، از متداول‌ترین جشن‌های این کشور است.

موناکو، ثروتمندترین کشور کوچک جهان

بندر موناکو و قایق های بادبانی اش

این بندر که در سال‌های ۱۹۰۱ تا ۱۹۲۶ به شکل مربعی ساخته شده است. قایق‌های بادبانی بسیاری دارد که در این میان، قایق بادبانی خصوصی شاهزاده موناکو هم، دیدنی است. در این بندر، بیش از ۱۶۰۰ قایق بادبانی که از ۶۶ کشور مختلف به این اسکله می آیند، حضور دارند. برای گردشگران، فقط تماشای این قایق‌ها نیست که آن‌ها را به این بندر زیبا می‌کشاند. در این بندر مسابقات و جشنواره‌های آبی متعددی وجود دارد. از طرفی کافه‌ها و رستوران‌‎های اطراف آن همراه با قایق‌های اجاره‌ای، دلیل خوبی برای تماشای بندر موناکو است.

موناکو، ثروتمندترین کشور کوچک در جهان

باغ گل رز موناکو

با این که این کشور بیش از ۲۰ دیدنی برتر دارد اما در میان آن‌ها، باغ گل رز موناکو، از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این باغ در ۱۸ ژوئن ۱۹۸۴ توسط راینر سوم به عنوان ادای احترام به همسرش پرنسس گریس ایجاد شد. در این باغ، گل‌های رز، نخلستان‌ها، باغ‌های زیتون و دریاچه کوچکی وجود دارد که توسط مجسمه‌های معاصر محصور شده‌اند.

فرانسه

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با گردشگری در فرانسه دیزنی‌لند سرزمین بازی در فرانسه را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ در ۲:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ در ۹:۴۶ ق٫ظ

  3. روزبهانی

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ در ۸:۵۲ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…