جزیره باربادوس، شرقی‌ترین جزیزه کارائیب

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کشور جزیره‌ای باربادوس، میان دریای کارائیب در اقیانوس اطلس شمالی و شمال شرق ونزو‌ئلا قرار دارد. این جزیره، یکی از جزیره های مجمع الجزائر کارائیب است. تابستان‌های این منطقه، کاملا مرطوب است. بهترین زمان برای سفر به باربادوس فصل خشک و گرم بهار خواهد بود.
جزیره باربادوس

بیش از ۵۰۰۰ جزیره در مجمع‌الجزایر کارائیب وجود دارد. هر کدام از این جزایر شگفتی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند. باربادوس یکی از آن جزایر باشکوه است که شرقی‌ترین خشکی آنتیل به‌ شمار می‌رود. جزیره‌ باربادوس در تمام طول سال هوای گرمی دارد. بنابراین محل مناسبی برای کشت نیشکر است. به عبارت دیگر می‌توان گفت این جزیره در منطقه‌ی آنتیل واقع شده است. اما خوشبختانه به دلیل قرار گرفتن در شرق آنتیل از طوفان‌های معروف آن در امان است. در ادامه‌ نوشته با مجله دلتا همراه باشید.

جزیره باربادوس

معرفی

کشور جزیره‌ای باربادوس، که میان دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی و شمال شرق ونزو‌ئلا قرار دارد، تنها از یک جزیره تشکیل شده و حدود ۲۸۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است. ۹۵ درصد مردم این کشور که به زبان رسمی انگلیسی صحبت می‌کنند، سیاه‌پوست و از پیروان دین مسحیت هستند. این کشور پیشینه‌ تاریخی غنی و بی‌نهایت جذابی دارد. واحد رسمی پول مردم باربادوس دلار (دلار باربادوس) است.

جهانگردی

تاریخچه

این کشور برای اولین بار در قرن ۱۵ توسط اسپانیایی‌ها به رسمیت شناخته شد. آن‌ها این جزیره را که جزئی از ممالک دولتی پادشاهی خود می‌دانستند، برای نخستین بار در سال ۱۵۱۱ روی نقشه‌ ترسیم کردند. بعد از آن تعدادی از مردم سرخ‌پوست ساکن جزیره، جزایر اطراف را برای سکونت انتخاب کردند. اسپانیایی‌ها دیگر مردمان بومی ساکن جزیره را نیز از آن راندند. به همین دلیل این جزیره مدتی خالی از سکنه باقی ماند. بعد از آن در سال‌های ۱۶۲۷ تا ۱۹۶۶ (زمان استقلال) این جزیره از مستعمرات بریتانیا بود. در تمام طول این سال‌ها (دوره‌ی استعماری) باربادوس تنها جزیره‌ی کارایئب بود که میان قدرت‌های مختلف دست به دست نشد.

مجمع الجزایر

کسب درآمد

از آنجا ‌که باربادوس در جزایر کارائیب واقع شده مانند دیگر جزایر این مجموعه، از راه گردشگری کسب درآمد می‌کند. این کشور جزیره‌ای که اکنون تحت حکومت ملکه‌ی انگلیس است، منابعی از نفت و گاز دریا را نیز در اختیار دارد. به طور کلی می‌توان از باربادوس به‌ عنوان کشوری جوان با میانگین سنی ۳۵ سال و استاندارهای قابل توجهی برای زندگی یاد کرد.

جزیره باربادوس

فصل مناسب سفر به باربادوس

فرهنگ منحصر به‌‌فرد این جزیره، ریشه‌ی انگلیسی، آفریقایی و هند غربی دارد؛ بنابراین معماری، آشپزی، موسیقی و رقص متفاوتی نیز دارد. گردشگران می‌توانند میان میراث‌ تاریخی، فروشگاه‌ها، سواحل و طبیعت زیبا به گشت و گذار بپردازند. همچنین از شب‌‌ زنده‌داری‌ های این مکان لذت ببرند. تابستان‌های جزیره کاملا مرطوب است، پس بهترین زمان برای سفر به باربادوس فصل خشک و گرم بهار خواهدبود.  جزیره باربادوس

دسترسی

بهتر است برای رفتن به این جزیره حتما نقشه‌ای همراه داشته باشید تا بتوانید مسافت‌ها را از جزایر دیگر نسبت به باربادوس به خوبی تشخیص دهید. در این منطقه گذرگاه‌هایی وجود دارد که جزایر را به هم متصل می‌کند. از آنجایی‌که این جزیره در آنتیل کوچک قرار دارد و فاصله‌ی بین جزایر زیاد نیست، پرواز، بهترین انتخاب برای سفر است. امروزه فرودگاه گرنلی آدامز خطوط هوایی این کشور را پشتیبانی می‌کند. این فرودگاه پرواز بدون وقفه را به ۲۶ شهرستان مختلف ارائه می‌دهد. هر هفته حداقل ۴۲۰ پرواز بین‌المللی، فرودگاه گرنلی آدامز را به مقصد‌های گوناگون ترک می‌کنند.

جزیره باربادوس

دسترسی

حدود ۱۷۵ کیلومتری شرق سنت وینسنت، شمال شرق ونزوئلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…