جزایر آدالار استانبول

۳
9
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جزایر آدالار استانبول در ترکیه مجموعه ای از ۹ جزیره کوچک اند که در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز استانبول و در دریای مرمره قرار گرفته اند.
جزایر آدالار استانبول

جزایر آدالار استانبول که با نام جزایر پرنس هم شناخته می‌شوند مجموعه ای از ۹ جزیره کوچک اند که در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز استانبول و در دریای مرمره قرار گرفته اند. در ادامه با معرفی مجمع الجزایر آدالار با مجله دلتا همراه باشید.

 

بیوک‌آدا و دیگر جزایر

بیوک آدا بزرگترین جزیره این مجموعه جزایر است. هیبلیدا، کینالیدا و بورگازادا از دیگر جزایرند که در این میان بیوک‌آدا از محبوبیت بسیاری نزد گردشگران به خصوص ایرانی ها برخوردار است. به غیر از این ۴ جزیره، باقی جزایر بازدید عمومی ندارند.

جزایر آدالار استانبول

سفر به گذشته در فضای جزایر آدالار

وقتی پا به هر یک از ۴ جزایر زیبای آدالار بگذارید، هیچ اثری از ماشین   ها و موتورها نخواهید دید، انگار که به صدها سال پیش باز گشته اید. کالسکه های اسب به استقبال شما خواهند آمد و یا اگر بخواهید می توانید از دوچرخه ها برای گردش در جزیره استفاده کنید. به درون جزیره که بروید، خانه ها و کلبه های قدیمی را خواهید دید و درخت های کهنسال و وحشی شما را به وجد می آورند. شنا، دوچرخه سواری، گردش در جزایر، بازدید از اماکن تاریخی جزیره ها، تماشای کنسرت های محلی و طبیعت گردی از جمله تفریحات این جزایر است.

سفر در زمان جزایر آدالار استانبول

دسترسی و اقامتگاه ها

برای دسترسی به جزایر آدالار، به یکی از اسکله های بشیکتاش، امینونو و بوستانجی بروید و سوار کشتی های آدالار شوید. خوب است بدانید چندین هتل در دو جزیره بیوکادا و هیبلیدا وجود دارد که البته اگر می خواهید در جزیره اقامت داشته باشید، حتما از قبل باید جا رزرو کنید.

ترکیه

ساعات دسترسی و سفر ارزان

ساعت حرکت کشتی ها به هر کدام از جزایر متفاوت است، بنابراین هنگام ورود به اسکله ساعت برگشت کشتی ها از هر کدام از جزیره ها را بپرسید. یکی از بهترین راهها سفر به این جزیره ها استفاده از کشتیهای اسکله های مختلف میباشد. برای مثال در اسکله کاباتاش شما می توانید برنامه کشتیها رو در سفر به این جزیره ها ببینید و با هزینه ای اندک به آنها سفر کنید.

 

جهانگردی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جزایر زیبا در دنیا سفر به ۱۰ جزیره رویایی را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹ در ۶:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ مهر ۱۳۹۹ در ۸:۴۴ ب٫ظ

  3. روزبهانی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

    جالب ودبدنی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…